וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יותר אמינה, הונדה או ב.מ.וו?

ירון אדרי

12.11.2009 / 14:20

מחקר מקיף שנערך בקרב חברות השכרה וציי רכב בבריטניה, ביקש לדרג את אמינותן של מכוניות. אירופה נגד יפן, מי ינצח?

גם הבריטים מאשרים כי מכוניות יפניות אמינות יותר. במחקר מקיף שערכה סוכנות הידיעות ממוקדת ציי הרכב 'פליט ניוז' וכלל סקירה של למעלה ממיליון כלי רכב, עולה כי הונדה סיוויק היא המכונית האמינה ביותר. המחקר כלל בדיקה מעמיקה בקרב מי שיודע לדרג אמינות באופן המהימן ביותר - חברות השכרה וציי רכב המחזיקים במכוניות הגומאות עשרות אלפי קילומטרים מידי שנה, כך שלתוצאותיו חשיבות רבה.

עברן המכני של 840 אלף מכוניות פרטיות ו-183 אלף מסחריות אשר נסקרו במהלך המחקר, סוכם לכדי טבלה המדרגת מי הדגם האמין ביותר ומי היצרנית האמינה ביותר. הסיוויק כאמור דורגה ראשונה, מקדימה את סדרה 3 של ב.מ.וו והונדה ג'אז. גם את המקום הרביעי תופסת היפנית עם האקורד כשאחריה מכוניות הפרימיום ב.מ.וו סדרה 5, אודי A4, מרצדס C קלאס ומיני. את העשירייה סוגרות טויוטה אוונסיס ופולקסווגן גולף.

למרות דירוג עדיף לדגמיה, הונדה לא הוכתרה כיצרנית האמינה ביותר והיא תסתפק רק בסגנות. היצרנית שדורגה ראשונה היא ב.מ.וו על סמך תשובותיהם של מנהלי החברות שהשתתפו במחקר להם זיקה ככל הנראה לתוצרת האירופית. שלישית דורגה אודי מלווה בטויוטה, פולקסווגן ומרצדס. פורד המהווה חלק גדול בציי הרכב של אותן חברות דורגה במקום השישי, מקדימה את האחות החורגת מאזדה. ניסאן וסקודה סוגרות את העשיריה.

גם אמינותן של מסחריות כאמור עמדה על הפרק כאשר לכאן לא נכנס אף דגם יפני. הטרנזיט של פורד נקבע לדגם האמין ביותר כשאחריו ווקסהול (אופל) אסטרוואן, פורד קונקט, מרצדס ספרינטר ופולקסווגן טרנספורטר. כמותג, פורד האמין ביותר כשמרצדס מדורגת שנייה ואחריה פולקסווגן, ווקסהול ופיג'ו.

"מדובר במחקר הגדול מסוגו במדינה ואשר מבוסס על תשובותיהם של מי שיודע באמת על אמינות מכוניות – אנשים שמריצים מאות אלפי מכוניות שנוסעות מאות אלפי מיילים", כך אומר עורך ה'פליט ניוז' סטיבן בריירס. האם זה אומר משהו על כך שאין ברשימה אף מכונית קוריאנית או אמריקנית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully