וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניווט רובוטי, לשירותכם

11.11.2009 / 16:20

חוקרי מכון MIT פיתחו יחד עם אודי רובוט מתוחכם שלומד את תכונותיו של הנהג ומתגמל בנסיעה רגשית ועשירה במידע

אתר יצרן

צילום: יצרן

חוקרי מכון MIT (או Massachusetts Institute of Technology) וצוותים של אודי נמצאים בעיצומה של תקופה די מענינת. החיבור בין הגופים מאותת על טכנולוגיה מהפכנית בכלי-רכב, שגולת הכותרת היא רובוט תכול עיניים ורגשן העונה לשם AIDA (שזה Affective Intelligent Driving Agent). לזה יכולות שוות ערך לנווטן מודרני המכיל ריאקציות רגשיות בהתאם לתווי פניו של הנהג. תפגינו עצבנות – תקבלו פרצוף עקום; תביעו שמחה – תזכו לקבל חיוך. מה יותר אנושי מזה?

הרובוט מותקן מעל הקונסולה הראשית ונע על זרוע אלקטרונית. היקף יכולתיו אינו תחום רק לפונקציות בסיסיות כי אם לשורה של תכונות טכנולוגיות המפקחות על כל היבטי המחייה של הנהג והנוסעים. הוא יידע מתי אתם רעבים, מתי משהו מציק לכם, מתי חם ומתי קר ועוד ועוד. אלו מהווים רק חלק מאופיו הסקרן הכולל רשת אגירת אינפורמציה לווינית רגילה, קרי נתיבי נסיעה קבועים או אלטרנטיבים ונקודות בילוי.

לזכותו של AIDA יאמר כי האפשרות לנתח מצבים על פי אורך חייכם הופכת אותו לפרטנר פחות נודניק מבני המשפחה. הוא לומד להכיר מקרוב את נקודות היעד המועדפות על ידכם ומרכיב תכניות גמישות שתתאמנה למהלך הנסיעה. ככל שהזמן עובר הוא מתאמץ לשדרג את זמני הנסועה לנקודה הנבחרת על ידי המלצה לחסכון בדלק, או בעקיפת פקקים בשעות העומס המרביות. אם אתם מאחרים הוא יפרוש בפניכם אפשריות משניות ביחס ישיר להתרחשות הסביבתית על הכביש.

בעתיד מקווים החוקרים להחדיר בו מאפיינים נוספים כדי שתוכלו לנהל עמו דו-שיח. בסיום התהליך אולי נדע כיצד הרגיש מייקל נייט (דיוויד הסלהוף) בדיאלוגים המביכים שלו עם הדברן הדאגן KITT, האביר על גלגלים. רק צריך לאתר פונטיאק טראנס-אם שקופצת מעל חומות ואנחנו מסודרים.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully