וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היברידיות לא ידידותיות להולכי-רגל

15.11.2009 / 8:35

מעורבות באחוז גבוה ממספר תאונות הדרכים בשטחים עירוניים על פי איגוד הבטיחות האמריקני NHTSA. השקט שלפני הפגיעה

בשנת 2007 נפגעו בתאונות דרכים ברחבי ארה"ב כ-70 אלף הולכי-רגל ו-4,645 מצאו את מותם. אלא שמכלל סוגי תאונות אלה, מתברר כי כלי-רכב היברידיים הם המסוכנים ביותר להולכי הרגל ורוכבי האופניים וזאת על פי מחקר שערך איגוד הבטיחות האמריקני ה-NHTSA. חוקרי האיגוד מצאו כי מכוניות אלה מעורבות באחוז גבוה יותר של תאונות דרכים במתחם העירוני וזאת בגלל היתרון הסביבתי שלהן – מנוע חשמלי אינו מזהם, אך גם אינו משמיע קול.

על פי המחקר, תאונות מסוג זה מתרחשות באיזורים בהם מהירות הנסיעה נמוכה יחסית, כמו בעיר למשל או בסמוך לחצרות בתים. נתוני המחקר מלמדים כי הסיכוי שמכונית היברידית תפגע בהולך רגל גבוהה פי 2 כאשר הרכב נמצא בהאטה, זחילה או במצב של נסיעה אחורנית מהחנייה וזאת מפני שהיחידה החשמלית בשילוב ההיברידי חרישית לחלוטין במהירות זו.

ה-NHTSA בדק את הנתונים וחילץ מספר נקודות חשובות. מתוך 8,379 כלי-רכב היבירידיים, כמעט 10 אחוזים היו מעורבים בתאונות דרכים עם הולכי-רגל ואילו מתוך 530 אלף כלי-רכב רגילים (בנזין, סולר) הנתון היה קרוב ל-6 אחוזים בלבד. כלומר כ-3,600 מכוניות. רוכבי הדו-גלגלי פגשו במכוניות היברידות ב-48 מקרים (6 אחוזים) וכלי-רכב קונבנציונליים 1,862 פעמים, בהתאמה למספרים לעיל.

יצרניות הרכב ערות מזה זמן להעדרו של צליל הנשמע לסביבה מכלי-רכב היברידיים. חלקן פועלות לשינוי המצב ובארה"ב, פדרציית העיוורים פועלת להעברת חוק לפיו תחוייבנה כל היצרניות להתקין מערכת המפיקה סאונד חזק דיו כדי להעיר את תשומת לבם של הסובבים. מי שמפתחת טכנולוגיה שכזו ושעליה סיפרנו לכם לפני כשנה היא לוטוס (קישור מצורף).

ארגון ה-NHTSA מבקש מיצרניות הרכב למצוא מענה מהיר לבקשת הארגונים השונים וחלק מההצעות שנכללו מדברות על התקנת מצלמות ניטור לאחור או התרעה קולית משולבת יחד עם המצלמה, כמו במשאיות למשל. עוברי האורח מצידם יאלצו לפקוח את כל החושים כדי להמנע מפגיעה לא נעימה עם מכונית היברידית, לפחות עד שמישהו ידאג להשמיע את קולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully