וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים Imiev בסיטרואן?

11.11.2009 / 9:01

קונצרן PSA מחלץ אחות משלימה למיזם המחשמל עם מיצובישי. הצלע השלישית שייכת לסיטרואן שמציגה את ה-C-Zero

סיטרואן תשיק באמצע 2010 את המיני החשמלית הקטנה C-Zero. מבט חפוז עליה מספיק כדי להבהיר שמדובר בבת משפחה למוסד האקולוגי מיצובישי-PSA, שהניב במסגרת הפרוייקט את המכונית הקטנה והחשמליתimiev , סימול ל- Mitsubishi innovative Electric Vehicle. מתוקף מעמדה של היפנית כחלוצה נגרר קשר שהוליד אחות תאומה בתערוכת פרנקפורט עבור חטיבת פיג'ו. אלא שתחת כנפיה כונתה המיני הגמדית ION וכעת, סיטרואן הטביעה את חותמה.

זירו מפיקה את עוצמתה על ידי מנוע חשמלי המייצר כ-65 כ"ס בשידוך לתיבה עם הילוך בודד. מקור ההזנה מגיע מסוללות לית'יום יון נפוצות השוכנות במרכז רצפת המכונית לשיפור חלוקת המשקל ומרווח המחייה. אלו תספקנה כ-330 וולט של אנרגיה ואותן ניתן להטעין משקע ביתי רגיל תוך פרק זמן של 6 וחצי שעות. עמדת טעינה מהירה (400 וולט) תקצר את התהליך ל-30 דקות בלבד אם כי זה יספיק ל-80 אחוז מהכוח הכללי המיוצר מהיחידה החשמלית.

הזרם נשלח לגלגלים מאחור ואלו משגרים אותה ל-100 קמ"ש ב-15 שניות מרשימות. די והותר לזינוקים בתחומי המטרופולין הצפוף. גם תאוצת הביניים תזיזתית עם כיסוי של 60-90 קמ"ש ב-6 שניות בלבד. מהירותה המרבית עומדת על 125 קמ"ש השווים למעשה לטווח הנסועה שלה בין טעינות שקצר מ-160 הק"מ של המיצובישי. פליטת המזהמים תהיה כאמור אפסית.

את הבכורה לדגם החדש תערוך סיטרואן בתערוכת ז'נבה בחודש אפריל, שם גם תציג שלל מיצגים לציון 90 שנה להווסדה, בראשם סדרת ה-DS המודרנית.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully