וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמכונית ואופנוע ב.מ.וו נפגשים

11.11.2009 / 9:43

ב.מ.וו חושפת בתערוכת מילאנו אופנוע קונספט שמצויד במנוע חדשני ולו שישה צילינדרים בטור. הם יגיע לייצור?

משהו עובר על חטיבת האופנועים של ב.מ.וו, משהו טוב כמובן. בשנים האחרונות גדל היצע הדגמים של החברה, הדגמים קיימים זכו לעדכונים רבים והחברה השמרנית חדרה אפילו לעולם הסופר ספורט עם הצגת ה-S1000RR החדש. השמועות אף גורסות כי בקרוב יוצג לו אח קטן יותר, S600RR. עד אז, ב.מ.וו מנסה שוב להמציא עצמה מחדש והפעם עם שילוב עולם המכוניות של החברה עם עולם האופנועים.

ב.מ.וו מוכרת מאוד בזכות מנועי השישה צילינדרים בטור שלה, המיוצרים על ידה כבר כמעט שבעים שנה. כעת, בתערוכת מילאנו לדו-גלגלי המתקיימת בימים אלה ממש, חושפת החברה הבווארית עוד חידוש מהפכני, מבחינתה לפחות – אופנוע תצוגה החמוש במנוע בעל שישה צילינדרים בטור הממוקם לרוחב.

עד היום, ניתן לספור רק קומץ של יצרניות רכב אשר ניסו ללכת בדרך זו מהסיבות הברורות: שימוש במנוע כזה יצר אופנוע מסורבל מאוד משום שמידותיו מקשות על מיקומו באופנוע. הצבתו לאורך תיצור אופנוע ארוך למדי והצבתו לרוחב תיצור אופנוע רחב מאוד. כל זאת ועוד לא דיברנו על תוספת המשקל, הפגיעה במרכז הכובד וחלוקת המשקל באופנוע, שצירוף כל אלה יחד, ביטלו לגמרי את התועלות שניתן להפיק מזוג הצילינדרים הנוסף.

וכאן בדיוק נכנסו ב.מ.וו לתמונה בסוג של התחכמות הנדסית. המנוע החדש תוכנן להיות צר במיוחד – 100 מילימטרים צר יותר ממנוע שישה צילינדרים מקביל ורק מילימטרים ספורים רחב יותר ממנוע ארבעה צילינדרים. כמו כן, נעשה שימוש בחומרים קלים מאוד בבנייתו, רכיביו הפנימיים נעשו קלים בהתאם (קאמשפטים חלולים, בוכנות וטלטלים קלים), הבוכנות נעשו צרות יותר ומהלכן הוארך ואת כל האלקורטניקה הנחוצה, מיקמו הגרמנים מעל תיבת ההילוכים, כדי לחסוך בממדים. כדי לשמור על מרכז כובד נמוך וכל על חלוקת משקל אופטימלית, המנוע הוטה לפנים בזווית של 55 מעלות, בדיוק כפי שנעשה במשפחת דגמי ה-K של החברה ואגן השמן הוחלף בעוקה יבשה.

על נתוני הספקים וביצועים מדויקים עדיין מוקדם לדבר, אך ב.מ.וו מוסרים כי בעוד ההספק של מנוע השישה צילינדרים ינוע בקירוב לזה של מנוע ה-1,300 סמ"ק (175 כ"ס), המומנט יהיה גבוה משמעותית – מעל ל-13 קג"מ שיושגו כבר ב-2,000 סל"ד וסל"ד מקסימאלי של 9,000 סיבובים.

ולשאלה החשובה – האם האופנוע הזה יגיע לייצור? כן ולא. ב.מ.וו מצהירים כי בעתיד הלא רחוק, מנוע השישה צילינדרים יצטרף אל משפחת ה-K של החברה, תחת אופנוע תיור חדש וחדשני, ואם לסמוך על ההבטחות, זה אמור להיות לא רק שימושי ומפנק, אלא גם דינאמי ומהנה לרכיבה. יש למה לחכות.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully