וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמבק: לוטוס אספריט

11.11.2009 / 10:18

החברה הבריטית תשיב לחיים את הלוטוס האגדית לאחר שהופסק ייצורה לפני 6 שנים. ייתכן שתושק תחת שם חדש

לוטוס מודיעה כי בקרוב תציג מחליפה לאספריט (Esprit) המיתולוגית שירדה מקו המוצרים בשנת 2004. בדיעבד, מתברר כי השקתה של הלוטוס אוורה, ה-GT המשפחתית (4 מושבים) של החברה בתחילת השנה, רמזה כי זה עניין קצוב בזמן, עד שדגמים נוספים ימלאו את שורותיה לקראת העשור החדש שייכנס לתוקפו בעוד פחות מחודשיים.

חשוב לציין כי על אף שהחליפה מנכ"ל וותיק בלית ברירה (מייק קימברלי) באחר (דני בהר), ההחלטה להביא את האספריט בחזרה לחיים הוכרעה עוד לפני שנכנס בהר לתפקידו החדש, ובטרם חשף את תוכניותיו לטווח הארוך. אז מה בדיוק מתבשל שם בלוטוס?

הגרסה המודרנית תחבור לשורה של מכוניות ביניהן האירופה, האקסיג' והאליז המעודכנות כשפלח משני, יכיל בתוכו את האוורוה והאספריט. מהנדסי לוטוס מקווים להפיק מכונית GT קופה שתוכל להתחרות בסגמנט ה-'על' מול מתמודדות כגון האודי R8 ודומותיה. בתכנון המיועד תפעל להעמיד פלטפורמה משופרת של האוורה בהספק שנע בין 400-500 כ"ס ממנוע מרכזי המתפעל הנעה אחורית. על ביצועים כמובן שעוד מוקדם מאוד לדבר.

עוד נמסר כי שמה הסדרתי של הלוטוס החדשה טרם נקבע. באגף העיצוב מביעים עניין להשתמש שוב בכינוי אספריט, אם כי בשל סיבותיה שלה, לרבות הכשלונות הצורמים במסלול המירוצים בסבב ה-GT של ה-FIA בסוף העשור הקודם, נשקלות אלטרנטיבות נוספות. רק שלא יחשבו לכנותה שוב 'קיווי', כמו בבכורתה האיטלקית. על כל פנים, המטרה תהיה לשווק את המכונית לפלג מצומצם של לקוחות שיוכל לשלם עבורה כמה מאות אלפי פאונדים לפחות.

האספריט הרעיונית (קונספט) הוצגה בשנת 1972 בתערוכת הרכב במילאנו. כמה פסיעות מהיכן שחוטבה על ידי מעצב העל האיטלקי ג'יוג'ארו שעומד בראשות סדנת 'איטלדיזיין'. לבריטניה היא הגיעה כארבע שנים מאוחר יותר וייצורה בין השנים 1976-2004 ברא לא פחות מעשרה דגמים שונים, עם שימוש נכבד במגדשי טורבו בשנות ה-80 המוקדמות. בסוף דרכה ירדו מפס הייצור כ-11 אלף יחידות.

  • עוד באותו נושא:
  • לוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully