וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי על טורבו?

12.11.2009 / 16:24

ייתכן, אבל לא לפני שמהנדסי החברה האיטלקית יפתרו את שהיית מגדש הטורבו בזמן פעולתו. כל כך אייטיז?

ראש צוות פיתוח המנועים בפרארי ז'אן ז'אק, טוען שהחברה שוקלת לייצר שוב מנועי טורבו, כך מסר ל'אוטוקאר'. מסתמן שהנושא עלה לפני כמה חודשים בהקשרה של הפרארי 458 איטליה וכן חוזק על פי סקיצה (פטנט) שעלתה לרשת ורמזה על האפשרות, כולל שילוב הנעה כפולה. אלא שמפאת שיקולי מסורת ותכנון, פרארי נטשה את התכנית דאז ללא הסבר. האם הפעם תצאנה נשיפות מהסוס הצוהל?

בשלב הנוכחי מספר ז'אק כי במסגרת פילוטים מוגבלים השתילה פרארי מגדש-טורבו מתקדם על הפרארי F430 המצויידת במנוע V8 ו-500 כ"ס. זו הפעם הראשונה מאז F40 ו-288 GTO שהטכנולוגיה שוב על סדר היום. הוא מסרב לחשוף לאיזה דרגת עוצמה הביאו מהנדסי החברה את יחידת ההנעה המשופרת, אך יש להניח שלא מדובר כאן בסוס עצל במיוחד.

הבעיה המרכזית שעומדת בפני הצוות היא התאמת תכונותיה של המכונית לאופיו של מגדש הטורבו. מכוניותיה של פרארי נודעות בחיבתן לסל"ד גבוה ומטריף חושים. חילוף לתחום זה, גם אם המשמעות היא יחידה קטנה או אפילו כפולה, טומנת בחובה פעילות בערה בתחום נמוך יותר, והסתמכות על דחיסת אוויר בלחץ גבוה מאוד. "בסופו של דבר אנחנו כן נכניס מנועי טורבו לשימוש. אבל ניצול היחידה ללא פתרון לבעיית ה-LAG (שהייה) מונע מאתנו להתקדם בינתיים", כך ראש הצוות.

עוד הוא מוסיף כי נשללה האפשרות להשתמש במנועי ה-'מולטי-אייר' המהפכניים של בעלת הבית של פרארי פיאט, שהושקו לא מזמן וישמשו גם את אלפא-רומאו. על עניין זה הוא אומר שקיים חוסר איזון בין הטכנולוגיות של החברה העממית לבין מנועי העילית של פרארי. "הם עובדים בצורה אחרת", כך ציין.

ההחלטה של פרארי לגדוש את מנועי הבנזין אינה מפתיעה במיוחד. מרבית יצרניות הרכב נוטות לבחור באפשרות זו משיקולי עלות וחסכון ועל רקע שינויים אקולוגיים. בין שאר החידושים פגשנו לאחרונה בב.מ.וו שחוזרת למנועי טורבו, פורשה שהעזה לראשונה בתולדותיה לתחוב יחידות סולר בחזית (קאיין), ולמבורגיני שעוסקת במנועים היברידים. פרארי כמובן מודעת שהשלכות תגענה אם אכן תבחר במנועי טורבו-בנזין. אך ייתכן שמאחרי הקלעים פועלים כוחות נוספים (כלכליים) שדוחפים אותה לכוון הזה.

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully