וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממהרים: ג'ילי מגבשת יעדים לוולוו

12.11.2009 / 10:41

ג'ילי בטוחה שוולוו תעבור לחסותה מפורד, ומשחררת פרטים אודות שאיפותיה למותג השוודי. בקנה: דגמים חדשים

יצרנית הרכב הסינית מפרסמת תכנית בה נאמר כי תשיק 4 כלי-רכב חדשים של וולוו לסגמנט הפרמיום. בכירי ג'ילי (Zhejiang Geely Holding Group) לא בהכרח תופסים את וולוו בלתי מוכנה, מאחר וידוע בקרב העסקנים שהיא נחשבת למועדפת על פורד מבין שתי הרוכשות האפשריות. השנייה היא קבוצת משקיעים פרטית בשם 'קראון' שהצעתה נמוכה באופן משמעותי מ-2 מיליארד הדולרים שהניחה ג'ילי על שולחנה של פורד.

מקורבים לחברה הסינית מסרו לעתון ה'וול סטריט ג'ורנל' שארבע השנים הקרובות יניבו לא מעט חידושים בשורותיה של השוודית בכל התחומים. זאת על מנת לשדרג את מנעד הדגמים הקיים, וכן להעלות את קצב המכירות העונתי שסופג ירידות רבעוניות מזה כמה שנים, תחת חסותה של האמריקנית שרק ממתינה להפטר ממנה.

ג'ילי מתכננת להזניק את קצב המכירות של וולוו למיליון כלי-רכב בשנה, כלומר יותר מכפול מהשגיה הנוכחיים של פורד שנאמדים בכ-400 אלף. ואולם כדי לעשות זאת, תאלץ להקים מתקן ייצור ייעודי בביתה שבסין שמסוגל לעמוד במספרים מוגדלים. ככל הנראה, מפעל זה יוכל להרכיב למעלה מ-300 אלף מכוניות בשנה, כאשר חלק זעום מהן תמכרנה בגבולותיה. אשתקד נוספו לכבישים בסין 13 אלף מכוניות וולוו בסך הכול.

למרות שבכירי החברה הסינית מתייחסים לעניין העסקה כאילו סגור וחתום, פורד מביעה חשש מכך שטכנולוגיות שלה שנרכשו דרך וולוו, לרבות פרויקטים מאגף בטיחות הנוסעים יזלגו לסינים שינצלו אותם לצרכים לא ידועים. מכאן שזולת נושא הבטיחות, נוצרת בעיה שמקורה בקניין רוחני – באילו זכויות תוכל ג'ילי לעשות שימוש לאחר שתעבור וולוו לשליטתה.

עד שיתברר מי כאן תהיה בעלת הבית החדשה של וולוו, צפוי לעבור זמן רב עד להכרעה. אבל בקרב הסינים לא נותרו יותר מידי ספקות לאן תגיע השוודית בתום הדיונים על גורלה.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully