וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה ביואיק ריגל החדשה

ירון אדרי

15.11.2009 / 12:49

קונצרן ג’נרל מוטורס חשף את המשפחתית הגדולה למותג האמריקני. האם העובדה כי מדובר בשכפול האופל אינסינייה תעזור לו?

קונצרן ג'נרל מוטורס ממשיך בתהליך ההבראה עם החשיפה הרשמית של המשפחתית הגדולה למותג ביואיק. כפי שכבר פורסם בעבר, הריגל היא למעשה אופל אינסינייה האירופית לאחר שעברה מספר שינויים להתאימה לרוח המותג האמריקני ושני הדגמים אף יחלקו את אותו פס הייצור במפעל רוסלסהיים שבגרמניה. כנראה שישנה סיבה טובה לכך שב-GM הוחלט שלא למכור את אופל בסופו של דבר.

GM תציע את הדגם המשוכפל מצוייד במנועי ארבעה צילינדרים ולא מנועי V עתירי סמ"קים. לגרסת הבסיס נפח של 2.4 ל' ו-182 כ"ס כאשר בהמשך יוצע גם מנוע טורבו בנפח 2.0 ל' שיפיק 220 כ"ס. תיבת שישה הילוכים אוטומטית תשודך לשתי היחידות כאשר צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת היא כעשרה ק"מ לליטר. מקורות שונים בעולם מציינים כי גרסה היברידית תוצע אף היא בשלהי 2010.

עם גרסת הטורבו המחוזקת, תציע ביואיק את מערכת ה-IDSC המאפשרת לנהג להתאים את כיול המתלים לאופי הנהיגה שלו. בכלל, ב-GM מקפידים להבליט את העובדה כי הרכב תוכנן באירופה ובעל תכונות דינמיות מתאימות, כאילו הם בעצמם מאסו בתוצרת הביתית שלהם. כך למשל, הם מציינים כי הריגל קשיחה ב-25 אחוזים מהדור הקודם שלה, לא דבר קשה להשגה כשמדובר במכונית אירופית מול אמריקנית.

כמו העיצוב חיצוני, גם תא הנוסעים זהה בדיוק לזה של האינסינייה, להוציא סמלי המותגים. מדובר על קפיצת מדרגה אותה ביצעה אופל בשנה שעברה כאשר לנגד עיניה עמדו היריבות היוקרתיות מבית – אודי, ב.מ.וו ומרצדס. איכות החומרים מהם מורכב התא צפוי להיות גבוה וכך גם רמות האבזור המפנק. עם אלה, מקווים בקונצרן להחזיר את הקונים שערקו למותגים היפניים.

מכירותיה של הריגל החדשה בארה"ב יחלו ברבעון השני של 2010 ובקונצרן שאיבד את גדולתו, בונים עליה כי תביא רוח צעירה למותג המנומנם. העובדה כי תיוצר באירופה, יחד עם היותה מכונית השנה של 2009, לבטח תעזור לה להתאקלם בצורה טובה יותר. מה זה אומר על השוק שלנו? תגובת היבואנית UMI היא "הנושא נמצא בבחינה". בכל מקרה, סביר שהמכונית תצליח אצלנו יותר כביואיק מאשר אופל (האינסינייה לא מיובאת לישראל), כי גם אצלנו ישנה זיקה לסמל על הגריל יותר מאשר לכל שאר הרכיבים יחדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully