וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת השמש ורוח הקודש

ירון אדרי

15.11.2009 / 14:47

תאגיד אמריקני יצירתי מציג את ה'אייר ריי', מכונית חשמלית קונספטואלית הפועלת באמצעות אנרגית הרוח והשמש. אין גז

עולם הרכב הביא לנו לא מעט הכלאות מוזרות, אך זו ללא ספק אחת האיכותיות שבהן. תאגיד 'EarthSure Renewable Energy' האמריקני השוכן בניו-ג'רזי, מציג את המכונית אותה הוא מכנה 'אייר ריי', קרן אוויר אם תרצו, אשר כשמה משתמשת באוויר וקרני שמש להנעתה. על הפרק, השתחררות מוחלטת מדלק מזהם כמו גם מחשבון חשמל מופרך.

ארבע טורבינות מסתירה האייר ריי בקרביה, אחת ראשית במרכז מכסה המנוע, אחת במכסה תא המטען ושתיים נוספות מאחרי פנסי החזית. נוסף על כך, תאים סולאריים בתצורת חלת דבש המורכבים על הגג מספחים גם את אנרגית השמש לחגיגה. זרימת האוויר הטבעית סביב הרכב מסובבת את הטורבינות, כשהאנרגיה הנוצרת מתורגמת לחשמל הנאגר בסוללות שברצפת תא המטען יחד עם האנרגיה שיוצרת השמש. בחברה גאים לספר כי אגירת האנרגיה גבוהה מביזבוזה כך שתמיד המכונית תישאר בתנועה. לא נשמע לנו הגיוני, אבל למה שנשבור להם את המילה.

הנעת המכונית, כך על פי סרטון ההדמיה בכל מקרה, לא נעשית דרך יחידה נסתרת המניעה את הגלגלים אלא בדרך מאוד מקורית הגם שלא חדשה ממש. הטורבינה הראשית היא זו שאחראית על כך, על ידי יצירת אפקט יניקה הגורם למכונית לנוע קדימה. עד כמה זה יעיל קשה לדעת, למרות שלבטח יהיה מנוע עזר נוסף שיגיע למכונית אם מתכנניה יצאו לגמרי מקו השפיות ויחליטו ליצרה.

נכון לשלב זה, נראה כי ה'אייר ריי' נועדה לסמן ללקוחות פוטנציאליים של התאגיד על יכולותיו בתחום האנרגיה המתחדשת. ייצור סדרתי לא נראה מציאותי, אך הרעיונות הטכנולוגיים בחלקם לבטח ימצאו לעצמם שימוש בדרך להתנתקות מוחלטת ממקורות מזהמי סביבה. לא בעזרת הדלק, בעזרת השמש ורוח הקודש.

אייר ריי מכונית חשמלית ורסטילית. אתר יצרן
אייר ריי מכונית חשמלית ורסטילית/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • אייר ריי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully