וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסי הנדיב

ירון אדרי

15.11.2009 / 16:11

סדנת ארש תחל לשווק את ה-AF10 בשנה הבאה. הדובדבן יגיע בדמות גרסה סופר קרבית לה 1,200 כ"ס ומומנט של 140 קג"מ

כשסיפרנו לכם לפני שנה על הארש AF10, מכונית 'על' בריטית המתגאה בשורשיו הפרסיים של מתכננה פארבאוד ארש, היינו סקפטיים. בעידן הכלכלי הסבוך, מי ירשה לעצמו להוציא מאות אלפי דולרים על מכונית שלא מגיעה מבית איכותי, מוכר ורצוי איטלקי. המציאות מסתבר טופחת על פנינו כי לא רק שה-AF10 מגיעה לייצור, יש לה אפילו אחות קרבית שתעשה חיים קשים לכל מי שיעז לקרוא עליה תיגר.

אם 550 הסוסים שמפיק מנוע ה-V8 בנפח 7.0 ל' שמקורו בקורבט לא מספיקים לכם, גרסה מחוזקת לה 850 כ"ס גם היא בנמצא. אולם, את זה כבר סיפרנו לכם ולא זו הסיבה לשמה התכנסו כאן. מקורות בחברה רומזים כי לאחר השקתה בשנה הבאה, יתפנו המהנדסים לתכנן קוטלת קנים חדשה שתיעזר במגדש 'על' כדי לשפר עוד קצת את הספקה.

אותם מקורות שהדליפו את עצם קיומה של הגרסה האולטימטיבית, רומזים כי הספקה לא יהיה פחות מ-1,200 כ"ס כשנתון המומנט הוא בין 125 ל-140 קג"מ. קשה לתאר אילו מכלולים צריך בכדי לעמוד בעומסים שיוצר כח כה רב, כדי להביאה ל-100 קמ"ש בזמן שלא יעלה בהרבה על שתי שניות. מה שיותר מעניין היא המהירות המרבית שתחצה את רף ה-400 קמ"ש.

כבר כעת, לבטח חלקכם הגולשים מסננים לעצמכם משפטים בסגנון "חחח... בוגטי וירון קורעת אותה". אולי זה באמת מה שיקרה, ואולי לא. מה שבטוח הוא, שארש שכר את שירותיו של לוריס ביקוצ'י, זה שחתום על חלק מפיתוחיה של הווירון ומכוניות 'על' נוספות, כדי להעניק לאוחזים בהגה שהסכימו לשלם עליה סכום עתק תמורה מלאה. המחיר כצפוי נותר חסוי, אך סביר שיהיה כפול אם לא יותר מ-320 אלף הפאונדים (מעל לשני מיליון שקלים) של האחות הסטנדרטית שמגיעה רק ל-355 קמ"ש.

ארש AF10. אתר יצרן
ארש AF10/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully