וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו דואג לשלום הילדים

16.11.2009 / 10:28

'ארגון ההורים הארצי' יוצא במאבק כדי להבטיח את שלום הילדים בהסעות. אבי גור: " נפעל בכל כוחנו על מנת להביא את השינויים הנדרשים"

תחת הכותר "ילדים נוסעים בטוח", יוצא 'ארגון ההורים הארצי' במאבק לאומי יזום כדי להלחם במכת תאונות הדרכים בקרב תלמידים בדרכם לבתי-הספר ולמוסדות הלימודים ברחבי הארץ. ראשיתו של הקמפיין צויין ב-10 לנובמבר באותו יום בו הפעילה 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' את 'יום המחויבות הלאומי לבטיחות בדרכים' שנועד לעורר מודעות בהיקף מדיני על תאונות הדרכים והשלכותיהן.

את מטה ארגון ההורים מאכלסים מספר נציגים ביניהם ראש המטה אבי גור, שלקח חלק פעיל ונחוש בדיון מול הגורמים הרלוונטים. גור ונציגיו השתתפו בשתי וועדות מרכזיות להן קשר ישיר למיגור הכשלים: ועדת זכויות הילד, וועדת הטכנולוגיות, אשר דנו בנושא בטיחות בהסעות ובנושא שילוב טכנולוגיות במערכות תחבורה.

בכוונת הארגון לבצע מספר מהלכים מהפכניים שיביאו לשינוי אמיתי במצב הקיים. המערכת תזניק פעילויות רבות הכוללות שימוש בכלים פרסומיים, מערך הסברתי נרחב וכמובן היוועצות עם ענפים מקצועיים בתחום שיתרמו מהבנתם לסוגייה. " בכוונתנו להגביר המודעות של ההורים והמנהלים לסכנות בתחום הסעת ילדים, באמצעות סקרי מודעות וכנסי הסברה להורים ברחבי הארץ. אין זה מובן מאליו שילד חוזר בשלום הביתה מהסעה", כך מציין גור.

מנגנון הארגון, הפיק מצע תכליתי בעל חזון המורכב משלוש חזיתות ממוקדות: שימוש בטכנולוגיה למניעת תאונות, חובת מלווה מבוגר ברכב והקפדה על איכות הנהגים וקציני הבטיחות. כל אחד מאלו כולל בתוכו מרכיבים על פיהם יחולו הנהלים שייכנסו לתוקפם בתחום הסעת התלמידים ויצירת רשת בטוחה עבור הילדים.

בין סעיפיו המגוונים ניתן למצוא הגבלות נחוצות בהתאם לדרישות החוקיות. כך למשל תאכף העסקת נהגים ללא עבר עשיר בעבירות תנועה, והכשרת מסיעים ברמה גבוהה ופיקוח רציף על איכותם. היבט נוסף מתייחס בחומרה לדירוג חברות ההסעה ועמידה על אמצעי הבטיחות המוצעים.

בארגון מציינים במקביל כי החברות תערכנה בשותפות להקמתן של וועדות פנימיות שתעסוקנה בתוצאות המיזם לאורך תקופה. וועדות הורים תוקמנה בחיבור לרשויות המקומיות ובשיתוף נציגים ממוסדות הלימוד המקומיים. מחד, כינוסים אלו ישקלו צעדים כנגד אי-עמידה ביעדים שהוכתבו על ידי הארגון ונקיטת צעדים משמעתיים. מאידך מי שבכל זאת יעמוד בנהליו יזכה לתמורה בדמות תעודות הוקרה שיוענקו על ידי יו"ר הארגון איציק מימון בגין הקפדה על בטיחות נאותה.

ראש המטה אבי גור סמוך כי זו העת הנכונה לפעול ולעורר מודעות ציבורית. "עד היום טופל הנושא בעיקר על ידי עמותות או פעילים שונים, שעבודתם מבורכת וכעת הגיע הזמן לשינוי גדול יותר - איחוד כל הכוחות – ההורים, המנהלים העמותות והרשויות- שינוי אמיתי יבוא גם בעקבות מודעות גדולה יותר ולחץ מאסיבי יותר מצד ההורים והמנהלים והמורים. אחרת - ימשיכו כלי ההסעה וחברות ההיסעים לפעול בנסיבות הקיימות, ובתנאי בטיחות נמוכים."

גם אנו מביעים תקווה שהגורמים המשפטיים והמדיניים שאמונים על חקיקות והקצבת כוח לסוגייה הכאובה, ייתנו מדעתם וכספם להגשת עזרה לארגון ההורים הארצי. נראה שלפחות בשלב זה החובה לפעול חייבת להיעשות בצורה התנדבותית, אחרת, אין מי שייפקח עין על הילדים כשהם מחוץ לשליטת ההורים.

יום המשפחה. ShutterStock
ההורים לוקחים יוזמה להגן על הילדים/ShutterStock

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully