וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא נגמר בשטיח

16.11.2009 / 12:00

טויוטה מוציאה ריקול משני ל-4 מיליון כלי רכב מתוצרתה בשל חשד לכשל בכבל מצערת. שלדים תחת השטיח?

טויוטה מפרסמת ריקול (קריאה לתיקון) משלים ל-4 מיליון כלי-רכב בארה"ב. הסיבה? חשד לתקלה בכבל דוושת התאוצה שגורם למכונית להאיץ לבדה, כך בהודעה של סוכנות הידיעות 'רויטרס'. נשמע לכם מוכר? לא במקרה. בחודש ספטמבר האחרון הוציאה החברה את הקריאה לתיקון הגדולה בתולדותיה בהיקף של 3.8 מיליון כלי-רכב בגלל שטיח שגרם לתוצאה זהה. כעת עולה שיש סיבה נוספת לדאגה שעלולה להיות קצת יותר מסובכת לטיפול.

ענף הרכב האמריקני ממתין תקופה ארוכה להיערכותה של טויוטה לתיקון כל הדגמים שסבלו מהשטיחים המסוכנים. היות וארגון הבטיחות ה-NHTSA סבר שייתכנו כשלים שלא עלו לכותרות, ראשיו הגיע להבנה עם טויוטה שלקט מהדגמים שנקראו לתיקון בסיבוב הקודם, יכנסו לשדרג הפעם גם את מערכת התאוצה. טויוטה מצידה לא התנגדה למהלך.

המכוניות עליהן מדובר בשלב זה מגיעות הן מהמישור העממי והן מפלח היוקרה. משפחת לקסוס מבקשת מבעלי ה-IS וה-ES להגיע כדי לבדוק את הסטטוס ואילו החברה האם מבקשת שנהגי טונדרה, קאמרי, פריוס, אוואלון וטקומה יסורו לתיקון כשלים בכלי-הרכב שלהם.

הדיונים עם בכירי ארגון ה-NHTSA טרם חשפו את מכלול התיקונים והשדרוגים בשלמותו. על פי הערכות גורמים בארגון, טויוטה תאלץ להקצות עבור הריקול קרוב ל-6 מיליארד דולרים, מימון שלא יפגם בהכנסותיה מאחר והחברה ערוכה למקרה אפשרי של תיקון בסדר גודל שכזה.

חשוב לציין שטויוטה טרם ספגה תביעות משפטיות על גרימת נזק בגין הריקול הראשון. אפילו המשפחה שאיבדה 4 בני-משפחה בתאונת דרכים בלקסוס ES עדיין לא הגישה מסמכים בבקשה לפיצוי על האובדן. בחודשים הקרבים נדע יותר על השלכותיהם של שני הריקולים הגדולים בעולם ובישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully