וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנמרה שוברת שגרה

23.11.2009 / 10:07

צ'יפ קטן ומערכת פליטה מעלים את נתוניה של הפנמרה ל-550 כ"ס ו-87 קג"מ. מה שמפיק ביקור אצל סדנה קטנה

ברוב הפעמים שנתקלנו בהם, פורשה התקבלה בברכה אצל סדנאות השיפורים. ואולם הפנמרה זה משהו חריג, ונראה שהיא עדיין תקועה להם כמו קוץ בישבן. הפורשה הגדולה היא תוצאה של דור חדש משטוטגארט הנתון להגבלות שגרמו לנטישת אופי ומסורת לטובת מינוף כלכלי ותחרות על פלח ערטילאי המשקף אוכלוסיה שקשה לאבחן העדפותיה. בקבוצה זו ממתינות בדריכות אסטון-מרטין ראפיד, למבורגיני אצטוק (אם תיוצר) ומזרטי קווטרופורטה ולכולן מכנה משותף – עוד שתי דלתות מאחור.

שיפורים טכנולוגיים מקיפים לפנמרה החלו להופיע רק בזמן האחרון והגרמנים כמנהגם לקחו את המושכות ולא הביטו אחורנית. את היחידה המשופרת של 'לומה דיזיין' הכרנו מקרוב וגילינו מה אפשר לחולל עם קצת תעוזה ודימיון לפחות בפן הויזואלי. סדנת DKR בה עסקינן כעת, לא מתעכבת על ההבט החיצוני ומתמקדת רק בבוכנות ובאלקטרוניקה שבין שמונה הצילינדרים המוגדשים של ה-GTS הכוחנית לה נפח של 4.4 ל'.

היא עושה זאת בפשטות ובמהירות. כיצד? עם שבב אלקטרוני זעיר. לא סתם צ'יפ ניהול שגרתי שמזניק 20-30 כ"ס ומזלזל בפרמטרים, אלא כזה שמסוגל להעמיד 550 כ"ס (500 במקור) ו-87 קג"מ של מומנט (72) ואפילו יותר עם תתעקשו. והפער הזה, אפילו שצנוע ובלתי מוחצן לעוברי האורח, עולה לא מעט.

מחירו של הרכיב האלקטרוני נאמד בכ-9,000 יורו, לא כולל שעתיים על מתקן האבחון של הסדנה שמוסיף עוד 2,000 יורו לסכום הסופי. בחישוב מקומי, זה אומר שפנמרה GTS שעולה כאן 1.6 מיליון שקלים, תעלה לכם לפחות עוד 100 אלף שקלים אחרי מסים עם השבב תחת מכסה המנוע. נו, זו סיבה מספיק טובה לקנות אותה?

פורשה פנמרה משופרת מסדנת DKR. אתר יצרן
גם עבודה עולה כסף. הפנמרה על מתקן האבחון/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully