וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאסר נסיעת משאיות בכביש 1

16.11.2009 / 15:26

בפיילוט תחבורתי יזום של משרד התחבורה, תאסר נסיעת משאיות בכביש 1 בשעות בבוקר למניעת עומסי תנועה. אנשי מודיעין בלחץ

החל מ-1 בדצמבר תאסר נסיעת משאיות וכלי רכב כבדים בכביש 1 בין תל אביב לירושלים, בשעות הבוקר, בקטע שבין שער הגיא לירושלים, כך החליט שר התחבורה ישראל כץ.

במסגרת הפיילוט הנערך בשיתוף מועצת המובילים והמסיעים בישראל תאסר נסיעת משאיות במשקל של יותר מ-12 טון, בקטע שבין שער הגיא ומחלף שורש לירושלים בין השעות 06:30 עד 09:30 בבוקר.

בנוסף לכך לא תותר נסיעת משאיות מעל 12 טון בשעות הבוקר גם בכביש מס' 3 בקטע שבין מחלף לטרון ועד מודיעין, וכן בכביש מס' 375 המוביל לצור הדסה, וכביש 431 בקטע שבין מחלף ענבה ועד מודיעין.

נהגי משאיות וכלי רכב כבד יופנו בשעות אלה לדרכים חלופיות כגון כביש 443 או לחניון הנמצא באתר יד לשריון בלטרון. במטרה לאפשר את זרימת התנועה גם בכביש 443 הוצבו לאחרונה בכביש תמרורים האוסרים על משאיות לעקוף כלי רכב, בכל שעות היום.

הסטת המשאיות הכבדות מכביש 1 אל הכבישים הסובבים נובעת מהצורך למנוע את גודש התנועה אל הבירה בשעות הבוקר. אולם, כבר כשהועלתה הצעה זו בעבר, היא גררה תגובות נזעמות מצד תושבי העיר מודיעין והישובים הסובבים אותה, משום שללא האפשרות לנוע בכביש 1, ינועו כל כלי הרכב הכבדים אל ירושלים דרך כביש 443 הפקוק ממילא ויקשו על ההגעה והיציאה מהעיר מודיעין.

עוד נמסר ממשרד התחבורה כי צוות היגוי מיוחד שיכלול נציגים של משרד התחבורה, משטרת התנועה הארצית, המשרד להגנת הסביבה והחברה הלאומית לדרכים ילוו את הפיילוט לכל אורכו (משכו חצי שנה) ובסיומו יוחלט אם לסגור את הכביש לתנועת משאיות בשעות הבוקר באופן קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully