וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי עוברים להזרקה ישירה

17.11.2009 / 11:48

היצרנית הקוריאנית חושפת מנוע חדש בטכנולוגית הזרקה ישירה, אשר ישודך לסונטה שתושק בשווקים העולמיים בשנה הבאה

חטיבת המנועים של יונדאי חושפת יחידה חדשה בנפח 2.4 ל' הניזונה דרך הזרקת דלק ישירה. מדובר בתוצר למשפחת מנועי ת'טה 2 של תאגיד 'יונדאי-קיה', במסגרת הרחבת ההיצע הקיים שייכנס לשימוש במשפחתיות סדאן העממיות ורכבי פנאי כמו הטוסון. הבידול המהותי בין העבר להווה יבוא לידי ביטוי על ידי הגברה בהספק וצמצום שיעור פליטת המזהמים ברמה ניכרת. ביונדאי מקווים שהיחידה תפלס את הדרך לשיבוט אקולוגי קטן-נפח שיזלוג לקבוצת הסופר-מיני בעתיד.

הסונטה המודרנית שהוצגה בתחילת הסתיו בקוריאה, תאכלס בחזיתה את המנוע המוזרק בראשית דרכו. עוצמת היחידה הבנזינית נאמדת ב-201 כ"ס ב-6,300 סל"ד ושיא מומנט של כ-26 קג"מ ב-4,250 סל"ד. השידוך יהיה לתיבות שישה הילוכים אוטומטיות. משפחת מנועי הת'טה 2 משדרגים את טכנולוגיות הבערה של יונדאי באמצעות מערכת יניקת אוויר תלת שלבית. בסיועה, נשימת המנוע משתפרת, והמחשב מתעל את יניקת האוויר לבוכנות בצורה אופטימלית.

כך בפועל משודרג ניצול האנרגיה של היחידה ובמקביל נחסך קיצוץ משאבים ממערכות כלליות. כעת עם התווספותה של ההזרקה הישירה של הקוריאנית, מיישרת יונדאי קו עם יצרניות אחרות בעולם שכבר מנצלות את הטכנולוגיה מזה זמן-רב.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully