וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאצ'יה מוכנה לראלי

19.11.2009 / 9:32

דאצ'יה חושפת את הדאסטר, הדגם השישי במספר שלה. אבל למה דווקא כמכונית מירוץ ולמה אלוף פורמולה 1 נכנס לתמונה?

בכירי רנו מעדיפים לחשוף את הדאסטר, הדגם הבא של הבת הרומנית דאצ'יה, דווקא בתור חורכת שבילי עפר ושלגים. יתכן כי לא היו מתעקשים ליחצן אותה אילולא שני מרכיבים עיקריים אשר שולבו במהלך פיתוחה. הראשון שבהם הוא הענקת הסמכות לחטיבת 'רנו-ספורט' בכל הקשור ליחידת הכוח וחלוקת המשקל; המרכיב השני בחבילה מערב את נהג הפורמולה 1 ואלוף העולם לשעבר אלן פרוסט בסט המבחנים המפרך של המכונית. מדוע אם כך נהג F1? שאלה טובה עם תשובה עוד יותר מעניינית.

הפרט הרשמי והחשוב ביותר שרנו מגלה על הדאסטר, מאשרר את החשדות. אב-הטיפוס מתערוכת ז'נבה אשתקד נטש וזנח את הקווים העתידניים שאפיינו אותו, לטובת מראה שמרני וחסר השראה אגב הקפדה אדוקה על הלוק המרובע והקלאסי של הרומנים.

עולה שהדאסטר ראלי היא מעין יורשת חורגת (מאוד) לרנו קליאו V6, אותה סופר-מיני דו-מושבית מופרעת ולא סובלנית עם מנוע מרכזי והספק שצמח לאחר שדרוגים קלים במהלך חייה מ-230 ל-256 כ"ס. הכוח כמובן נשלח לגלגלים האחוריים, הגיר ידני והביצועים סיפרו על 0-100 באיזור ה-5.9 שניות. מה משגרת הדאסטר למערכה המתחדשת? לא מעט דמיון, מינוס התג הצרפתי.

להבדיל מהפריזאית הסוררת, יחידת ההנעה המשרתת את הדאסטר-ראלי תהיה אחורית-מרכזית. כלומר עסקינן במנוע V6 משותף של רנו-ניסאן מסדרה 30 שיושב בחזית. גמישותו מפיקה 350 כ"ס ו-37 קג"מ ב-5,500 סל"ד. ההנעה עדיין אחורית למרות אופציה להנעה כפולה, והתיבה מנצחת על שישה הילוכים חצי אוטומטיים עם תפעול ידני מגלגל ההגה. עוד נמסר כי המשקל כ-950 קילוגרמים בלבד, והיא מצוידת במערכת מתלים מתוחכמת למדיי המגובה בדיפרנציאל מוגבל החלקה.

על פי רשמיו של פרוסט, יש לה בהחלט מה להציע בכל תנאי מזג האוויר והוא מתכוון ליישם את ערכיה כבר בשנה הקרובה במסגרת סבב מירוצי ה'טרופי אנדרוס' המושלגים. "תודות למעורבותה של רנו-ספורט, יש לי מידת בטחון גבוהה מאוד ביכולותיה של המכונית. פוטנציאל גדול טמון בה, ואני לא יכול להמתין להזנקת המירוץ הראשון". כך אומר הנהג הצרפתי שיאחוז בגלגל ההגה ב-5 לדצמבר במירוץ הראשון בוואל-טורנס.

מהמסלול לכביש הציבורי, אנו נאלץ להמתין לפחות עד אפריל כדי לגלות כיצד רכב הפנאי של דאצ'יה יעבור מקונספט ראלי למכונית סדרתית. אחרי הלוגאן שהגיעה אלינו, לא היינו שוללים מראש הופעה של הדגם גם בישראל.

דצ'יה דאסטר. אתר יצרן
דצ'יה דאסטר/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully