וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'ארג'ר שורפת את דייטונה

21.11.2009 / 15:35

מנוע HEMI בנפח 5.7 ל' לא מספק את הדודג' צ'ארג'ר של סדנת HPP. אז הם השתילו מאחורה כנף ענקית. הרטרו מעולם לא נראה בוטה יותר

מנוע V10 מצוחצח ורועם כבר נוכח באחת מן הגרסאות המשופרות של דודג' צ'אלנג'ר האמריקנית. הרי מאז שהושקה בשנת 2008 לא נותרה סדנה בודדה בכל רחבי ארה"ב שלא העבירה אותה מסכת תרגולים מקיפה בכל ההיבטים הקיימים. דגמים אלו נעו בהספקים "קלים" של 400 כ"ס ועד 700 ויש אופציה יקרה מאוד של 800 כ"ס מבית סדנת הנסי. כל עלייה נוספת במדד הסוסים כבר נחשבת למדע-בדיוני.

הצ'ארג'ר (כינוי לערכה) של HPP רוצה לפלס את הדרך לעוד כמה תארים, ולשלוח אותנו צעדים אל האופק ולהעמיד פרטנרית למיאוצים שתשמוט לסתות בשגרה. לצורך כך, הם חזרו אחורה בזמן ואיתרו תאומה מפלצתית שזכתה לכינוי הפטריוטי דייטונה, על שם מסלול המירוצים המפורסם. הדודג' המאיימת משנות ה-60 הטילה מורא במתחרותיה מבית פורד ושברולט בסיוע עיצוב שנוי במחלוקת ומנוע עתיר עוצמה בנפח 7.0 ל' שאוכלס בדוחק-רב בחזית.

העיצוב החיצוני אמנם לא הלהיב את HPP, אבל המסר פוגע בול. דהיינו מסר שיורה קודם, ורק אחר כך שואל שאלות. איתרע מזלם ואת שבעת הליטרים של הדגם המקורי לא הצליחו לחלוב משום אתר, ולכן נאלצו לתחוב בשנית את מנוע ה-5.7 ל' V8 הסדרתי. הספק יחידה זו כ-372 כ"ס בדרך לסרן האחורי, ועל חלוקת ההילוכים מופקדת תיבה ידנית בת ששה יחסי העברה.

היות ו-HPP נאלצה להתפשר במקומות מהותיים, ערכת הקוסמטיקה אמורה לשדר את מה שחסר תחת מכסה המנוע והגלגלים. כל האריזה המקורית הוחלפה בכזו המפוסלת בטעם שנות ה-60 וה-70. רכיבים בתא הנוסעים נצבעו כתום בלתי-מחמיא בעליל ולהוסיף חטא על פשע, הושתלה כנף אחורית גם היא ברוח הימים ההם, שאין לה שום ערך דינמי להוציא כריתת ראשים של נהגי טנדרים ומשאיות קלות.

לחברה הקטנה ממישיגן ארה"ב, יש עוד כמה מוצרי מדף משוגעים מעין אלו שעל פי דעת רוב מוגזמים בחזותם בכל קנה מידה. מוסטאנג, קאמרו, קורבט, מה שמתחשק לכם. רק קחו בחשבון שהם עלולים לתקוע גם שם כנף כעורה ולא נחוצה.

דודג' צ'רג'ר דייטונה. אתר יצרן
דודג' צ'רג'ר דייטונה/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully