וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה-טומאסו. התחייה

19.11.2009 / 16:09

לא הארגנטיני שהקים את החברה ונח על משכבו, כי אם המותג עצמו שנרכש על ידי מריו רוסיניולו שמוצא לנכון להשיב עטרה ליושנה

חברת הרכב האקזוטית שהוקמה במודנה איטליה בשנות ה-60 'דה-טומאסו', (De-Tomaso) נרכשה על ידי השועל האיטלקי מריו רוסיניולו (79) שערוך לעשות לה ניסיון שיקום נועז. את החברה רוכש איש העסקים לאחר שכבר חתר השנה (בחוסר הצלחה) לארגן מחדש את סדנת העיצוב 'ברטונה', אך נאלץ להתקפל בדקה ה-90 בגין בעיות פיננסיות מול המשפחה השולטת שהעדיפה לעבור לחסותה של פיאט. בעקבות הכשלון ביצע פנייה חדה והחליט לספח לנכסיו סדנה איטלקית אחרת ולא פחות חשובה – 'פינינפרינה'.

על פי דיווחים בכלי-התקשורת באיטליה, מעוניין האיטלקי להתקין במפעל שחכר מפינינפרינה פס ייצור נפרד לדגמי חברת דה-תומאסו. בכוונתו לייצר ארבעה או חמישה דגמים, בעלי קריצה לכל סגמנט ובהתאם לרוח המותג. זאת הוא מציין, יתגבש ביחס חם לקהל שבבעלותו הממון לרכוש מכוניות ספורטיביות נדירות שתמכרנה במספרים מוגבלים. לשם השוואת קנה-מידה, נציין כי רצפת הייצור במפעל פינינפרינה בחוצותיה של טורינו, מסוגלת לנפק כ-8,000 שלדות אלומיניום בשנה.

איזה דגם ראשון יצא מכתלי החברה עוד מוקדם לנחש. סברה אחת משייכת את הפנתרה שיוצרה בין 1970 ל-1990 כנושאת הבשורה. זאת לאחר שזכתה לעדנה מחודשת על ידי אמנים פרטיים שישבו מול צג המחשב ואלתרו מהדמיון דה-טומאסו משלהם. אחד מהם היה סטפן שולץ (בתמונות), שראה אותה בחלמותיו נשענת על פלטפורמת הלמבורגיני גייארדו.

מקורבים לרוסיניולו מספרים כי הוא נחוש בדעתו לבסס את דה-תומאסו כיצרנית ספורטיבית תחרותית, בגיבויין של יחידות הנעה מקומיות. במפעל האיטלקי ממתינים לו 900 עובדים שאמורים לתרגם השקעה של 115 מיליון יורו לפח ולצמיגים ב-4 השנים הקרובות. מועד השקה (קונספט) למותג שקם לתחייה? רק ב-2011, בתערוכת הרכב של ז'נבה כפי שזה נראה כעת. רוסיניולו טרם יצא בהודעה רשמית אבל בכל זאת נברך אותו על ההחלטה. תמיד יש מקום לעוד איטלקייה ארטיסטית בשטח.

  • עוד באותו נושא:
  • דה טומאסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully