וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובל יביא לנו פרס

20.11.2009 / 9:23

מייסד חברת הרכב הבריטית 'נובל' נטש את הבייבי שלו לטובת חברה חדשה בשם 'פניקס אוטומוטיב לימיטד'. מבטיח מכונית 'על' חדשה עוד השנה

סיפור שמתגלגל לאחרונה מספר אודות לי נובל (Lee Noble), מייסדה של יצרנית מכוניות הספורט הבריטית הנושאת את שמו, שסיים הקמתה של חברת רכב חדשה בשם 'פניקס אוטומוטיב לימיטד' (Fenix Automotive Limited). נובל שישב בכסא הקברניט בחברתו המקורית מאז 1999, מכר אותה עוד ב-2006 ולמעשה השאיר את המושכות בידיהם של סמנכ"ל החברה ומנהל השיווק פיטר בוודווד. ב-2008 השתלטו על המותג משקיעים פרטיים.

בקצה הדברים, נובל מפזר רמזים עבים על הצגתה של מכונית 'על' חדשה שתוכל לעמוד ראש בראש מול מיטב האקזוטיקה העולמית. כמו מרבית מוצריו מן העבר, גם הפעם הייצור יהיה מוגבל ובמחיר שאינו שווה לכל נפש. "טווח המחירים יהיה בהתאם לאיכות", כך הוא אומר. "לעומת מה שנציע מתחת למעטפת, אתם תווכחו שהביצועים הולמים את התמורה", הוא מוסיף. פרט למוצריו האישיים, נובל אחראי לקומץ מכוניות 'על' ידועות כמו אסקארי והאולטימה GTR המקורית.

הדגם שיופיע בשנת 2010 מצוייד בפלטפורמה חדשה, רכיבים קלים, כאשר מקור המרכב והשלדה ממפעל 'פורט-אליזבת' בדרום אפריקה, שם מיוצרים גם כל רכיבי הנובל M12. יחידת ההנעה תעשה שימוש בשמונה צילינדרים מרכזית, כנראה של פורד, ובשידוך לתיבות ידניות. תכונותיה יתמסרו לנהג הדינמי וכאן מגלה נובל עוד כמה פרטים חשובים על עתידה. "היא תהיה פשוטה לשימוש, מהנה מאוד, ולא מתחכמת". בהמשך לדבריו מציין כי עלותה תחל באיזור ה-75 אלף פאונד, כחצי מיליון שקלים לפני מסים. "אנחנו לא בנינו מכונית ב-100 אלף. היא דו-מושבית סגורה, שמתאימה לכביש הציבורי".

עמוס ב-25 שנות ניסיון בתעשיית הרכב התובענית, כדאי להתייחס לדבריו של נובל ברצינות הראויה. דוגמא טובה תהיה ה-M600 אשר נמדדת בהשוואה למכוניות 'על' איטלקיות מין השורה הראשונה. אפשר לצפות שבמועד הצגת המכונית העילאית הזאת, אף אחד לא יישאר אדיש ויקפא על השמרים. נוסף על כך, כדאי לסמוך על הברנש האנגלי המנומס, שאת המרירות הוא ישאיר למתחרים שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • נובל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully