וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: לקסוס GX חדש

24.11.2009 / 11:41

חטיבת הפאר של טויוטה השיקה דור שני לרכב הפנאי GX חמוש במנוע V8 משודרג ותיבת הילוכים עם ששה יחסי העברה. אנחנו נסתפק בלנד-קרוזר

לקסוס המתינה חודשים ספורים אחרי חשיפת הלנד-קרוזר של אמא טויוטה, כדי להציג את התאום שלה מסדרת GX. זהו הדור השני לרכב הפנאי גדול המידות של חטיבת היוקרה המגיע לראשונה בשתי רמות גימור מרשימות מאוד ומעודכן במכלליו השונים לרבות סיוע בתיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שישה יחסי העברה במקום חמישה בדור הראשון.

הדור הנכנס משווק עם חיזוק טכנולוגי בכל ההיבטים. ההספק מגיע עתה ל-301 כ"ס ממנוע V8 מוקטן בנפחו בעל 4.6 ל' שנלקח מטויוטה טונדרה, ולזה מומנט המפיק 47 קג"מ ב-3,500 סל"ד. מלבד ששת ההילוכים המחלקים את העוצמה להנעה כפולה, התמסורת המלוטשת מצויידת עם אפשרות לתפעול ידני שאמור להניב הפחתה של 13 אחוזים בתצרוכת הדלק. הנתון הממוצע לנסיעה משולבת עומד ב-GX על כ-7.5 ק"מ לליטר.

בכל הקשור לביצועיו של ה-GX אין עדיין פרטים רשמיים. אפשר לשער שהתאוצה ל-100 קמ"ש תהיה מעט יותר טובה מהדגם הקודם שעשה זאת ב-8 שניות מפאת משקל גבוה יותר לחובתו. כן פורסם שלהוציא ההנעה הכפולה הידועה ומערכות עזר לצליחת שטחים וטרשים, ה-GX חמוש בדיפרנציאל מוגבל החלקה (TORSEN) ומערכת מתלים מתכווננת KDSS (סימול ל-Kinetic Dynamic System Suspension) המאזנת את המרכב על גבי מרבדים בעיתיים כדי לשמור על קצב התקדמותו.

הפלטפורמה של ה-GX משותפת לדור היוצא ולכן המידות די זהות. אורכו כ-4.8 מ' ובסיס הגלגלים כ-2.78 מ'. שיפור נרשם בעיקר בחלל הפנימי בשורה המרכזית שמתירה הזזת המושבים עוד ס"מ-שניים לכל כוון כדי להעצים את מרווח הברכיים וגם לצרכי הטענת ציוד. רמות המפרט מלאות וכוללות שימוש נדיב בחבילות פאר עמוסות בממשקי מולטימדיה ואביזרי פנאי הכרחיים. בין השאר כלולים מושבים חשמליים, מערכת שמע עם כונן-קשיח, מראות מתקפלות, מערך תקשורת מחובר לחברה וכדומה. הקיט הבטיחותי מגן על היושבים עם מערכות הגנה מוכרות (יציבות, בלימה מניעת החלקה במדרון) ו-10 כריות אוויר.

כמו מנהגה של היבואנית בעבר, ה-GX אינו צפוי להגיע לישראל בעתיד מסיבות מיתוג. את מקומו ממלאת סדרת ה-RX הרכה יותר עבור קבוצת הפנאי. מי שכן יגיע אלינו בקרוב הוא הלנד-קרוזר החדש בעצמו, בגרסתו העממית יותר מבית טויוטה.

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully