וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד לפועלות השחורות

ירון אדרי

25.11.2009 / 7:53

מרצדס מצדיעה למשאיות קבוצות המירוצים שלה, להן חלק חשוב בהצלחותיה. 75 שנים בין מסלולי המירוצים לא הולכות ברגל

לא רק למכוניות המירוץ האלמותיות שלה יודעת מרצדס לעשות כבוד, אלא גם למי שעושה את העבודה השחורה. החברה מגרמניה מציינת בימים אלה 75 שנים למשאיות קבוצות המירוצים שלה, אשר דאגו להוביל את חיצי הכסף ממסלול אחד למשנהו. לטובת המאורע, מפגישה היצרנית שלושה דורות של משאיות שלבדן מלמדות אותנו על הבדלי הטכנולוגיות באותן שנים.

את השם 'חיצי הכסף' חקקה מרצדס בשנת 1934, ומאז זוכות מכוניותיה לענוד אותו בכבוד. יחד איתן, באותה השנה הציגה מרצדס את ה-Lo 2750, המשאית שהפכה למובילת מכוניות בזכות טכנולוגיה חדשה לאותה תקופה שאיפשרה ייצור רצפת מרכב נמוכה עליה הן הועמסו. על לוחות עץ בצידי הארגז נכתב בגאווה "“Mercedes-Benz Rennabteilung, חטיבת המירוצים של מרצדס. עוד הציגה המשאית חידושים כמו לוח מחוונים הכולל מד מהירות ומונה ק"מ, מתגי תפעול למערכת התאורה, מדי דלק ושמן ועוד. ציבעה אגב, היה כחול.

75 שנה למשאיות קבוצות המירוצים של מרצדס. אתר יצרן
מצעד הנצחון לאחר מירוץ אייפל בנורבורגרינג, יוני 1934/אתר יצרן

המשאית המהירה בעולם

בשנת 1955, קצת אחרי שפצעי המלחמה של גרמניה החלו להגליד, הציגה מרצדס את ה'בלו וונדר', פלא כחול בעברית. כבר בתהליך התכנון החליטה מרצדס כי משאית זו תהיה מהירה ותעוצב בהתאם, כיאה למי שנושאת על גבה מכוניות ותיועד למשימה זו בלבד. הפלטפורמה עליה נבנתה הייתה וריאציה לזו ששימשה את ה-300 S קופה היוקרתית, מנוע ה-3.0 ל' הזרקה ישירה נלקח ישירות מה-300 SL ורכיבים נוספים מה-180 סאלון. היא הייתה המשאית המהירה בעולם לאותה תקופה וב-1955 עזרה למרצדס לקטוף את אליפות הפורמולה 1, אליפות מכוניות הספורט ואליפות אירופה למכוניות סאלון כך שהמאמץ לא היה לריק. חשוב לציין כי רק משאית אחת נבנתה ובשנת 1967 היא נכחדה. אלא שלאור הפלא, שיחזרה אותה מרצדס על פי תמונות שהיו בארכיון.

75 שנה למשאיות קבוצות המירוצים של מרצדס. אתר יצרן
אלוף העולם חואן מנואל פאנחיו, ה-W 196 R והפלא הכחול/אתר יצרן

יותר טכנולוגיות מבמכונית המירוץ

לעומת הימים ההם, הדור הנוכחי של המשאיות גדול הרבה יותר (4 מ' גובה, 16.5 מ' אורך) ורווי טכנולוגיות, לעיתים אף יותר ממכוניות המירוץ עצמן. העגלה הנגררת מאכלסת שתי מכוניות הניצבות על במה מתרוממת כשמתחתן שוכנים ארגזי מלאים בחלקי חילוף, כלי עבודה ומערכות מיחשוב. את כל זה גורר מנוע טורבו דיזל V8 בנפח 15.9 ל' הנעזר בטכנולוגיות בטיחות רבות כדי לשמור על חיצי הכסף מאחור. פרט לכל השינויים המוזכרים, ויתרה מרצדס על הצבע הכחול לטובת צבע שחור מסורתי מבלי לשכוח לציין בגאון באיזו קבוצה מדובר – פורמולה 1 או DTM.

אחרי שנים רבות של שיתוף פעולה עם קבוצת מקלארן הבריטית, חוזרת מרצדס להציג קבוצת פורמולה 1 עצמאית לאחר רכישת השליטה באלופת העולם הנוכחית בראון GP. וכמו תמיד, למשאיות שלה ימשיך להיות תפקיד חשוב כשיצירה מחודשת תוצג לקראת הגרנד פרי של מונקו בשנה הבאה.

75 שנה למשאיות קבוצות המירוצים של מרצדס. אתר יצרן
75 שנים, שלושה דורות/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully