וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טווינגו RS גורדיני – מרגישים את העבר

26.11.2009 / 10:09

אחרי ההמולה על השבתו לחיים של המותג המיתולוגי, רנו מפיקה ערכה קוסמטית בלבד בסימן רטרו למיני החמה. תשכחו מעודף סוסים

חלפו כשבועיים מאז הודיעה רנו כי תחזיר לחיים את מותג הספורט גורדיני (GORDINI) לאחר 40 שנות היעדרות והנה מגיעה סנונית ראשונה. כפי שנרמז, טווינגו RS הקטנה היא שזוכה לענוד את סמל הסדנה ההיסטורית, כמעין מחווה רטרו-מודרנית לאותן מכוניות מרגשות שנלחמו על כתר האליפות במירוצי הראלי והמסלול באמצע המאה הקודמת.

להבדיל מסדנה איטלקית פעלתנית כמו אבארת' (ABARTH) שמשיקה את ה-500 הקטנה חמושה בעודף סוסים ומערכות מתלים מוקשחות, הטווינגו RS גורדיני מסתפקת רק בקיט קוסמטי מותאם. על המעטפת ניתן להבחין בצמד פסי האורך הלבנים מקבוצת המירוצים, חישוקים מוגדלים ל-17 אינטש בשני גוונים, פגושים ספורטיביים על פני ה-RS הרגילה ועוד פינישים קטנים סביב פנסי הערפל בחזית. תא הנוסעים זוכה לחבילה עשירה מאוד של דיפוני אלקנטרה ותוספות מיוחדות למערכת השמע ובכלל לסביבת היושבים.

אז אולי בכל זאת משהו לטובת הביצועים? לא ממש, לפחות לא ברמה הקיצונית שהייתה נחלת המותג בהיסטוריה. רנו מקפידה שאת הלהט והחשק תשדר חטיבת 'רנו-ספורט' בסיוען של הקליאו והמגאן. לכן הגורדיני טווינגו RS לא מערערת שום דבר מהטכנולוגיה תחת מכסה המנוע; ההספק אותו הספק (133 כ"ס), הנפח אותו נפח (1.6 ל') והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת בדיוק אותו זמן (8.7 שניות).

חוץ מפרטים אלו, השערות על תג מחיר מדברות שהתוספת של גורדיני תעלה כ-1,700 פאונד, כ-10 אלף שקלים. רנו מודיעה שהשיווק צפוי לחודשי האביב של 2010 ממש בסמוך לתערוכת הרכב בז'נבה שם היא תערוך סיבוב נוסף לטובת אלו שיחמיצו את הבכורה הרשמית ב-10 לינואר בפריס במתחם היצרנית ב"שאנז אליזה". אצלנו הטווינגו כלל לא משווקת, וחבל.

רנו טווינגו RS גורדיני. אתר יצרן
רנו טווינגו RS גורדיני/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully