וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבוק חם

27.11.2009 / 7:40

ימי החורף הקרירים הגיעו ועמם גם הקושי וחוסר הנעימות שברכיבה. יצאנו לבדוק אפודית חימום חשמלית חדשה שעשויה לשים סוף לקור

הימים נעשים קרירים יותר ויותר ובטח שהלילות ואנו הרוכבים החשופים לאיתני הטבע, נזקקים ללבוש שכבות על גבי שכבות מתחת לביגוד הרכיבה כדי לשמור על חום גופנו. אולם נראה שלא נצטרך עוד להגזים בלבוש מסורבל בזכות מוצר חדש שהגיע בימים אלה לשוק הישראלי.

אם עקבתם אחר מדור הדו-גלגלי שלנו בחודשי הקיץ, וודאי אתם זוכרים את אפודית הקירור שבאמצעות ספיחת לחות, הצליחה לקרר אותנו מתחת לביגוד הרכיבה ותפקדה כמו מזגן נייד שהציל אותנו מהחום הלוהט. כעת, אותו יבואן, 'זמלר טכנולוגיות', משווק כאן את המוצר העונתי הבא: אפודית חימום חדשה שתפקידה הפוך בדיוק - לחמם את הרוכב בימים הקרים.

גם אפודית החימום הזו פותחה על ידי חברת Techniche האמריקנית במקור עבור חיילי צבא ארה"ב ומשם התאזרחה ועברה לשימוש כללי. אפודית זו בנויה משכבת פליז פנימית ושכבה חיצונית מבד ניילון בחלקה החיצוני נגד מים כשהחידוש העיקרי בה הוא השימוש בגופי חימום חשמליים (בשיטת אינפרא אדום) לחימום מרכז המסה של הרוכב.

בחלקה הפנימי של האפודית מצויים שלושה כיסים ובהם שלושה לוחות חימום אלקטרוניים ואלה מקבלים את כוחם מסוללת ליתיום נטענת קטנה. על גבי זו ישנו צג דיגיטלי המאפשר לרוכב לבחור בין חמש רמות חימום בהתאם למידת הקור החיצוני והיא אמורה להספיק לשימוש של בין 12 שעות במצב הבסיסי ועד 4 שעות במצב החם ביותר.

את האפודית הזו קיבלנו לניסוי מ'זמלר טכנולוגיות' ועמה יצאנו לשלושה ימי רכיבה מגוונת כשהיא נמצאת מתחת למעיל הרכיבה הממוגן. למזלנו, המבחן לאפודית נפל בדיוק על ימי הגשם האחרונים שעמם הגיעה גם הירידה המשמעותית בטמפרטורות.

לאחר וידוא שהסוללה טעונה במלואה (כשלוש שעות בחיבור לחשמל הביתי ממצב ריק לגמרי), לבשנו את האפודית, קבענו את החום על הדרגה הנמוכה ביותר ויצאנו לדרך. מד הטמפרטורה באופנוע הראה 18 מעלות והקור בהחלט הורגש בעת הרכיבה.

בתחילה, לא הורגש שינוי של ממש בחום. אולם, אחרי כרבע שעה יכולנו לחוש בהתחממות קלה מאוד בתוך ביגוד הרכיבה. כדי לחוש בהבדל הרמות, העברנו אחרי כשעה את חום האפודית לרמה החמישית והגבוהה ביותר - זו המיועדת לתנאים קרים במיוחד. ושוב, אחרי כעשר דקות, חום ממשי נפלט מהאפודית אל הגוף, חום שגרם לנו לעצור כדי להחליש את העצמה משום שהיה חם מדי ואפילו גרם להזעה בקרבת משטחי החימום. לבסוף קבענו את רמת החימום על דרגת האמצע 3 וזו הסיפקה חמימות בדיוק במידה הנחוצה. רק לאחר שקיעת השמש וירידת הטמפרטורה החיצונית לכדי 13 מעלות (בסביבות הרי ירושלים) העלינו את רמת החום לדרגה הרביעית.

בסופו של היום הראשון גזלנו כשליש מחיי הסוללה ובמכוון לא הטענו את זו לקראת יום המבחן השני. ביום זה גשם שטף את גוש דן וגם אותנו וסיפק לאפודית אתגר של ממש שכן מעיל הרכיבה שנרטב רק הגביר את תחושת הקור בזמן הרכיבה. אולם, גם כאשר השארנו את האפודית ברמת החימום הרביעית, היא סיפקה די והותר חום כדי שלא נרגיש בחוסר נעימות מהקור שמסביב.

עוד גילינו כי כדי להגביר את יעילות החימום באפודית, מומלץ להפעילה כרבע שעה לפני הלבישה, ללבוש אותה קרוב לעור ככל הניתן, מעל לחולצה דקה ומעליה ללבוש את מעיל הרכיבה כשלו מצורפת בטנת ניילון נגד מים ורוח (כמקובל במעילי 4 עונות). בשילוב זה, משטחי החימום פועלים היטב, הרוח לא מצליחה לחדור אל גוף הרוכב וחום האפודית מתפשט היטב במרכז המסה. מבחינת אורך חיי הסוללה, לאחר כחמש שעות רכיבה ביום הראשון שכלל שינויי רמות חום תכופות וכארבע שעות רכיבה נוספות ביום השני, הגיעה רמת הטעינה ל-3 מתוך 9.

כפי שניתן להבין, מאוד אהבנו את האפודית המחממת. מחירה עומד על 780 שקל ו-950 שקל בגרסה עם שרוולים ארוכים. כדי להאריך עוד יותר את חיי הסוללה, יכולים רוכבים שבכלי הדו גלגלי לרכוש בנפרד גם ערכת טעינה 12V להתקנה על גבי כלי הרכיבה. אפודית זו מיועדת לא רק לרוכבי דו גלגלי, אלא למגוון שימושים מחוץ לבית כמו גולשי סקי, טיולים, רכיבת סוסים ועוד.

את האפודית ניתן להשיג אצל חיימיקו בטלפון 054-5927202 ולקבל פרטים אודותיה באתר 'זמלר טכנולוגיות' בקישור המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully