וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע עולות מכוניות ברלין באש?

1.12.2009 / 7:47

פלג קיצוני מגרמניה מכלה את זעמו במכוניות פרמיום השייכות למעמד העליון. הקורבנות - ב.מ.וו, מרצדס ופולקסווגן

בשנה החולפת מתגברות תופעות של השחתת מכוניות בברלין. למעלה מ-200 כלי-רכב מקבוצת הפאר והסלון הוצתו במזיד על ידי מפגינים שתוקפים אוכלוסייה מאוד ספציפית. לפי רשויות החוק האלימות נובעת מפער סוציו-אקונומי מובנה בין המעמד הבינוני למעמד העליון שפלש לשטח המחייה שלהם.

המידע שנמצא בידי המשטרה מתאר תקיפות שנערכות בלילה ובסופי שבוע, בדיוק בזמן בו האלכוהול והתסכול פועלים כזרז לאגרסיות. כמות המפגינים אינה ידועה, אך המשטרה טוענת שלהערכתם לא מדובר בקבוצה גדולה במיוחד. "במקרים שבהם אנחנו מקבלים מידע על לקיחת אחריות, נראה שהעניין נסוב סביב נושא ג'נטריפקציה", כך דובר המשטרה שהוסיף "ככל הידוע הם נאמדים בעשרות, לא יותר".

המונח עליו מדבר הדובר מתייחס לתהליך בו אוכלוסיה ממעמד בורגני נכנסת לאיזורי מחייה עניים ומשנה אותה. שינויים אלו יכולים שיהיו מבניים, או כאלו הקשורים למשרות ותעסוקה בשכונות פנימיות וכן שינויים קהילתיים.

מי שמנהלת את מטה המאבק מול המפגינים היא קלאודיה שמידט, ראש מדור החקירות במשטרה. היא אומרת שכל מי שמתכנן להיכנס לאזור זה, מוטב שיצטייד בביטוח מקיף לרכב שכולל הגנה נגד מקרים כאלו. "בינתיים קיבלנו מסמכים על 22 תביעות ביטוח למכוניות שעלו באש. מרביתן שייכות לחברת ב.מ.וו, קונצרן דיימלר וקונצרן פולקסווגן". בהמשך לדבריה היא מדגישה כי גם חברות מסחריות ידועות הנקשרות עם המעמד המותקף, סובלות מהשחתת כלי-רכב מסחריים.

ההסבר להתפרצויות מקורו גם בתחושת חוסר שליטה. התושבים, חלקם מחוסרי כל, מחפים על תחושת ניכור דרך מחאות אלימות. "מה כבר יש להם לעשות? חלקם לא עובדים, פולשים להם לשטח אנשים שמחזיקים שלוש, ארבע מכוניות מפוארות וזה מוציא להם את העיניים", כך כריסטיאן פייפר, קרימינולוג בכיר בגרמניה. הוא מציין כי "בכל פעם שהם שורפים כלי-רכב, הם מרגישים שתחושת השליטה חוזרת לידיהם. שיש להם מילה בנושא". כנראה שאת המילה הם החליפו באלה ובמיכל בנזין.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully