וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: כלום לא סגור

ירון אדרי

27.11.2009 / 10:40

פורמולה 1: מי קונה, מי מוכר?; WRC: רייקונן מתכונן; קארטינג: הדבר האמיתי; IRL: מגיעים לברזיל; WTCC: זנרדי פורש; נאסקאר: פולקסווגן רוצה להצטרף?

פורמולה 1: והדרת פני זקן

קבוצות הפורמולה 1 החדשות, שינו במקצת את חוקי עונת המלפפונים. במקום לצוד את הכשרונות העולים, מחפשים המנג'רים נהגים בעלי ניסיון שיעזרו להביא את המכוניות מהר ככל שניתן לקדמת הגריד. קחו למשל את פדרו דה לה רוסה בן ה-38, ששמו מתנגן תחת כל קבוצה אפשרית.

הכי נכון לספרדי הוותיק יהיה לנהוג בקבוצת הלאום שלו קאמפוס מטה (שמכוניתה קיבלה השבוע את תקינת ה-FIA), אבל הבוס אדריאן קאמפוס אומר שזה לא כלכלי עבורו. אופציה שעומדת על הפרק היא USF1 האמריקנית, שתקים בסיס במדינה האיברית. גם שמה של פורס אינדיה נרמז. דה לה רוסה עצמו לא ממהר להחליט, למרות שהוא מאוד רוצה להבטיח לעצמו מקום ל-2010 יחד עם שמירה על תפקידו הנוכחי – נהג ספייר במקלארן. קצת לא מסתדרת הגישה הזו, לא?

נהג ותיק נוסף אליו פוזלת USF1 הוא ג'אק ווילינייב שמבחינתו יקפוץ על ההזדמנות הראשונה שתבוא. הבוס של הקבוצה קן אנדרסון לא מכחיש ואף מצהיר שיש לו 12 מועמדים, ביניהם גם כריסטיאן קלין, פרנק מונטאני והאמריקני ג'ונתן סאמרטון. אופציה מוחשית יותר היא של הארגנטיני חוזה מריה לופז בן ה-26, תלוי אם ישיג עוד קצת מזומנים מהספונסרים שלו.

עוד ותיק הוא יארנו טרולי ששמו נקשר עם קבוצת לוטוס (ששמועה עיקשת גורסת כי היא עומדת לרכוש את קבוצת הפורמולה 1 של טויוטה בה נהג טרולי וגם שלצידו של ינהג כריסטיאן קלין), אך האיטלקי מכחיש. את זמנו הפנוי הוא ניצל לנסיעת מבחן במכונית נאסקאר (של טויוטה) אותה סיכם כמוזרה ולא בשבילו. על הדרך נספר כי להרפתקאה של טרולי הצטרף נהג העבר מיקה סאלו שדווקא כן מתכנן קריירה חדשה. הפיני בונה על סבב המשנה ניישנווייד לעונה הבאה ככר לימוד לקראת הצטרפות לסבב הבכיר ספרינט קאפ ב-2011.

פורמולה 1: כלום לא סגור

רד בול, מקלארן, וויליאמס ופרארי סגורות מבחינת נהגים לעונה הבאה. חיימה אלגוארסוארי אומר שגם הוא סגור ל-2010 בטורו רוסו, יחד עם סבסטיאן בואמי. ומה על שאר הקבוצות? ביום שלישי יחלו בחרז שבספרד מבחנים, כשאלה יאפשרו רק לנהגים חדשים (רוקיס) או כאלה שהתחרו בשני מירוצים לכל היותר לעלות על המסלול. מהשמות שברשימה הבאה הכוללים בעיקר אלופים וסגני אלופים של ליגות פורמולה שונות, אולי חלק גם יקבלו כיסא אז כדאי שנכיר.

מרצדס: ניקו רוזברג בפנים והשם החם הנוסף הוא מיכאל שומאכר כפי שתקראו בהמשך. אלא שלמבחנים רשמה מרצדס את נהג ה-IRL הצעיר, הבריטי מייק קונוואי שאף היה נהג מבחן בגלגולה הקודם קודם כהונדה. גם אלוף הפורמולה 3 של יפן מרקוס אריקסון הוזמן.

פורס אינדיה: המדורג שלישי באליפות ה-DTM של 2009 הסקוטי פול די-רסטה בן ה-23 ואלוף ליגת המשנה של ה-IRL האמריקני ג'יי.אר הילדברנד בן ה-21 יהיו הנציגים על המסלול. מי ששמם הוזכר אך לא הוזמנו הם ההודי קארון צ'אנדהוק וכן ניל יאני.

רנו: אלוף סדרת רנו העולמית ברנרד באגט וסגן אלוף ה-GP2 של 2007 לוקאס די גראסי ינהגו. ואם אנו כבר כאן, בלי קשר לאימון, שמועה עיקשת מדברת על אקס טויוטה קאמוי קובייאשי כמועמד רציני לשבת לצידו של רוברט קוביצה. היפני יביא עימו כנראה גם את נותנות החסות הראשיות בקבוצה בה נהג שני מירוצים, פנסוניק ו-KDDI. אבל כל זה בספק גדול כי דווקא מנכ"ל רנו קרלוס גוהן, לא הכי מבסוט. ההשקעה הכספית גדולה ופורמולה 1 לא מסתדר עם האג'נדה הירוקה של היצרנית. עד הקריסטמס נדע אם גם היא בחוץ.

פורמולה 1: שומאכר, אולי תחליט!

מאז פציעתו של פליפה מאסה בגרנד פרי ההונגרי בחודש יולי האחרון, עלה שמו של שומאכר לכותרות כמי שעתיד לנהוג במקומו בפרארי. הגרמני נותר לבסוף בחוץ, אך אמצעי התקשורת המשיכו ליצור כותרות שלא מביישות את שנות השיא שלו. עכשיו למשל, שמו נקשר כמועמד לנהוג במרצדס של רוס בראון, עימו רשם שומאכר את עיקר הישגיו בקריירה.

אלא שבראון שולל את האפשרות. בראיון שנתן ל'בילד' אומר הבריטי כי חזרתו של שומי למסלול היא "פנטזיה של התקשורת". לעומתו, הבוס של חטיבת המירוצים במרצדס נורברט האוג דווקא מבסוט שיש שמועות שעושות טוב לזו שמעסיקה אותו. "אנחנו צריכים לחיות איתן", הוא אומר. יחד עם הרכש החדש ניקו רוזברג, זה מובן שמרצדס רוצה ליצור יחידה גרמנית כך שגם השמועה על ניק היידפלד הגיונית.

פורמולה 1: התקוות של ב.מ.וו

ב.מ.וו אמנם הודיעה על פרישה, אולם בתוך תוכם רוצים מנהליה כי המכוניות תמשכנה לפקוד את המסלולים באמצעות בעל הבית המקורי, פטר סאובר. את המקום על הגריד שהותירה ב.מ.וו אמנם קיבלה קבוצת לוטוס, אך כרגע עיניה נשואות אל החלל שהותירה פורשת אחרת, טויוטה.

בינתיים, ההסכם עם חברת קוואדבק שאמורה להעניק לסאובר שקט כלכלי, בדרך לגריסה היות ומי שעומד מאוחרי העיסקה הוא ראסל קינג, איש עסקים שסוחב אחריו הרשעה בגין הונאת מס בגללה ישב בכלא. אדם כזה לא מתיישב ל-FIA טוב בתוכניות, מה שגורר שמועות על כסף שיגיע ממקור אחר, ארה"ב. זה כבר מסתדר יותר טוב ל-FIA.

ולא רק עתיד קבוצת ב.מ.וו עומד על הפרק, אלא גם עתידו של מנהל חטיבת המירוצים שלה מריו טייסן. אם ימצא לה מקום, הוא שוקל לפרוש מתפקידו הבכיר לטובת המשך ניהול קבוצת הפורמולה 1 הפרטית. בינתיים, מתגלה טייסן כאיש של כבוד עם הצהרתו יקיים ההבטחה שנתן לשני נהגי פורמולה ב.מ.וו בעבר, אסטבן גוטירז ואלכסנדר רוסי, לבחון את מכונית הפורמולה 1 ואלה יגיעו גם כן בשבוע הבא לחרז. האם זה רומז על משהו?

הזכרנו את טויוטה, זו הייתה חתומה על הסכם הקונקורד לשלוש העונות הבאות ובהתאחדות שוקלים לקנוס אותה על הפרתו. ב'אוטו מוטור אונד ספורט' הגרמני נכתב כי החלטה בעניין תתקבל בעוד כשבוע, כאשר העיתון 'בליק' טוען כי טויוטה תיקנס בסכום של 60 מיליון פרנקים שוויצרים, 20 מיליון לכל עונה (1 פרנק = 3.78 שקלים, תעשו את החישוב).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

WRC: רייקונן וסיטרואן?

נחמד לדבר על נהגים וותיקים וחדשים, אך מה על אלה שמקומם לא הובטח? קימי רייקונן לא הצליח למצוא קבוצה שתעניק לו אופציה לאליפות אגב כמה עשרות מיליונים לכיס (הוא מכחיש כל קשר עם מרצדס), אז הוא מדבר על שנת שבתון אותה יעביר ב-WRC. אלא שרבים ממליצים לו לוותר, כמו למשל אלוף העולם לשעבר אלאן פרוסט שאומר כי שנת היעדרות תגרום לאנשים לשכוח ממנו. פרוסט גם מוסיף כי רייקונן סתם עצלן ושתיין. מכיוון ה-WRC, הפיני של פורד מיקו הירבונן טוען שייקח לו יותר משנה להתאקלם.

אבל אף אחד לא ממתין לאישור, בעיקר לא אמצעי המדיה. העיתונים בפינלנד טוענים כי פטר סולברג מוכן לקבל את רייקונן לקבוצה הפרטית שלו, ובספרד אומר ה'דאריו ספורט' כי סיטרואן גם כן מוכנה לתת לו מכונית. העניין מקבל חיזוק מהמדיה הצרפתית שם נאמר כי סיטרואן ממתינה למימון נוסף עבורו מצד הספונסרית שלה רד בול.

WRC: תשנו את התוכניות לטורקיה

ראלי טורקיה של ה-WRC אשר קורץ לנו הישראלים (פרט לראלי ירדן כמובן) יתקיים בסוף השבוע של ה-15 באפריל. מי שתכנן כבר את החופשה באנטליה (קמר) שם הוא התקיים עד כה, כדאי שיקשיב לזה. מארגני האליפות הודיעו השבוע כי המירוץ יועבר לאיסטנבול, כאשר אירוע הפתיחה יערך בסמוך למסגד הכחול. את האירוע יקדים מופע ראווה שיתקיים על מיצר הבוספורוס, כאשר המכוניות והנהגים ישוטו על מעבורות. הסטייג'ים עצמם אגב, יהיו בצד האסייתי.

קארטינג: המירוץ האמיתי

כל נהג מירוץ החל את הקריירה בקארטינג וגם המעבר לרמות הגבוהות לא משכיח זאת ממנו והוא תמיד ימצא הזדמנות לחזור לכלי הקטנטן. בשבוע שעבר התחרו מספר נהגים במירוץ ה'סופרפרו' בלאס וגאס (כמו שומאכר, בואמי ונלסיניו פיקה) ובסוף השבוע הקרוב הם ועוד רבים יתחרו במירוץ הצדקה שמארגן פליפה מאסה בברזיל.

האירוע המסורתי שמקיים מאסה מידי שנה מאז 2005, יערך במסלול חדש בעיר פלוריאנפוליס. מאסה שניצח ב-2006 כמובן משתתף, וכן נהגים אותם הוא מזמין באופן אישי. השנה בין המשתתפים ניתן יהיה למצוא את שומאכר (מנצח 2007), רובנס באריקלו (מנצח 2008), ג'יאנקרלו פיסיקלה, פיקה, ויטאנטוניו ליוצי, אנטוניו פיצוניה ונהג ה-IRL טוני קאנאן.

IRL: מירוץ רחובות בברזיל

סבב הסינגל סיטרס האמריקני מתחיל לגלוש החוצה מארה"ב. אחרי שיפן הייתה המדינה היחידה שאירחה אותו (לצורך העניין, קנדה לא תיחשב כמדינה זרה), מודיעים כעת מנהלי הסבב כי ב-2010 הם יגיעו להתחרות בברזיל. את האירוע תארח סאו-פאולו, אך לא במסלול אינטרלגוס המארח את הפורמולה 1. האמריקנים שאוהבים שואו יערכו מירוץ רחובות.

זו הפעם הראשונה בה מגיע ה-IRL לברזיל, להוציא את סבב הצ'אמפקארס מנוחתו עדן שהגיע לריו דה ז'נרו. חשוב לציין כי ברזילאים רבים מתחרים בסבב, כמו אלוף האינדי 500 שלוש פעמים הליו קסטרונבס, אלוף 2004 טוני קאנאן, ויטור מאירה, רפאל מאטוס, מריו מוראס ואחרים.

WTCC: כל סוף הוא התחלה חדשה

ביום ראשון האחרון התייצבו נהגי ה-WTCC למירוץ האחרון בעונת 2009 כשהאלוף טרם נקבע. על התואר נלחמו אלוף 2008 איבן מולר הצרפתי, בן קבוצתו בסיאט האיטלקי גבריאל טארקיני והברזילאי של ב.מ.וו אוגוסטו פארפוס. המירוץ הופסק שתי הקפות לסופו בגלל תאונה (דבר שכיח במקאו) כשפארפוס ראשון ומולר שלישי. אולם, למרות שסיים רק חמישי הצליח טארקיני לקטוף את תואר האליפות עם יתרון של 4 נקודות על מולר, קובע גם שיא – הנהג המבוגר ביותר שמוכתר כאלוף מטעם ה-FIA, בהיותו בן 47 ועשרה חודשים. טארקיני עדיין לא החליט מה תוכניותיו לעונה הבאה חוץ מזה שהוא עדיין רוצה להתחרות. חשוב לציין כי האליפות סוגרת לו טריפל לאחר שהיה אלוף הסדרה הבריטית BTCC ב-1994, הסדרה האירופית ETCC ב-2003 ועכשיו הסדרה העולמית.

האלוף היוצא מולר לא ימשיך בסיאט וב-2010 הוא ינהג על השברולט קרוז, מחליף את ניקולה לאריני הוותיק שהחליט לפרוש ממירוצים. פרישה עצובה נוספת היא של אלכס זנרדי, נהג ב.מ.וו שחזר להתחרות במסגרת ה-WTCC ב-2005, לאחר התאונה הקשה שעבר בשנת 2001 בה איבד את שתי רגליו. האיטלקי בן ה-43 יפרוש לגמרי ממירוצים לטובת ענפי ספורט אחרים כשב-2012 הוא מקווה לייצג את ארצו באולימפיאדת הנכים בלונדון. זנרדי מחזיק בשתי אליפויות צ'אמפקארט ולזכותו 41 מירוצי פורמולה 1 במדי ג'ורדן, מינארדי, לוטוס ו-וויליאמס. מאז חזרתו למסלול, זנרדי ניצח ארבעה מירוצי WTCC.

נאסקאר: ג'ימי ג'ונסון, הלואב של אמריקה

תגידו שזה לא ספורט, תגידו שזה לא מירוץ, אבל עם עובדות קשה להתווכח. נהג שברולט ג'ימי ג'ונסון הוכתר ביום ראשון האחרון כאלוף סבב הספרינט קאפ הבכיר של הנאסקאר בפעם הרביעית ברציפות, קובע הישג שלא נופל מזה של אלופי עולם דומיננטיים אחרים. סבב הנאסקאר כולל 36 מירוצים לאורך העונה ועצם העובדה שהאלוף נקבע רק במירוץ האחרון, היא לבדה מלמדת על התחרותיות שבו.

מי שניסה לשבש לו את התוכניות הוא בן קבוצתו מארק מרטין, שלבסוף מסתפק בתואר הסגנות. האמריקני הוותיק בן ה-50 הציג את אחת העונות המרהיבות שלו מאז הצטרף לסבב ב-1981, עם חמש נצחונות, שתיים פחות מג'ונסון. בתום המירוץ שיבח מרטין את ג'ונסון ואמר "יש לנו את אותה המכונית, אני פשוט לא טוב כמו ג'ימי". מרטין מעולם לו זכה באליפות וזו הפעם החמישית בקריירה הארוכה שהוא נאלץ להסתפק רק במקום השני.

נהג נוסף שהציג יכולת מצויינת העונה הוא חואן פאבלו מונטויה. הקולומביאני לא ניצח השנה, אולם לזכותו 18 מירוצים בהם סיים בעשירייה הראשונה, שבעה מהם בחמישייה הראשונה. חוסר מזל במירוצים האחרונים מציבים אותו רק במקום השמיני בטבלת האליפות, אך מי שעקב אחר הקריירה שלו יודע שב-2010 הוא ישתדל יותר.

נאסקאר: גרמניה משתלטים על אמריקה?

שני אורחים חשובים מגרמניה ביקרו במירוץ הנאסקאר האחרון. האחד הוא האנס יואכים סטוק, מנהל חטיבת המירוצים בפולקסווגן והשני הוא נהג קבוצת הפורמולה 1 של רד בול וסגן אלוף העולם סבסטיאן ווטל. האחרון לא שוקל להצטרף כמובן, אלא רק רצה לספוג אווירה שונה בתחליט מזו אליה הוא רגיל. את החווייה הוא סיכם כך: "בפורמולה 1 יכולים ללמוד הרבה מהנאסקאר". אני אומר את זה כבר כמה שנים. עוד נציין בעניין ווטל כי מנהלי קבוצתו לא אישרו לו לנצל את הזמן הפנוי להתחרות במירוצי ראלי.

סטוק, הוא זה שדווקא מעלה עניין. האם ביקורו במירוץ נאסקאר רומז על הצטרפות של פולקסווגן? השוק האמריקני חשוב מאוד לקונצרן הגרמני, בעיקר כשבקרוב תושק בארה"ב משפחתית חדשה העתידה להתחרות בשוק הפרטי מול המכוניות שמקדמות דודג', טויוטה, פורד ושברולט במירוצי הנאסקאר. סטוק מצידו מכחיש וטוען כי הוא בסך הכל בחופשה. שנאמין לו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully