וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד אחרון לפונטיאק

30.11.2009 / 9:15

פונטיאק מגלגלת מרצפת הייצור את המכונית האחרונה בתולדותיה – G6 סדאן. עוד מותג אמריקני בא לקיצו

פונטיאק G6 סדאן היא המכונית האחרונה שירדה מפס הייצור תחת מותג פונטיאק. כך מדווח ה'דטרויט ניוז' שמפרסם כי המשפחתית עזבה את כתלי מפעל 'אוריון' ביום רביעי האחרון באיזור השעה 12:45 בצהריים, שעון ארה"ב. האירוע לא צויין באופן מיוחד, זולת 100 עובדים מקומיים שעצרו את תהליך ההרכבה לרגעים ספורים כדי לתעד את הפינאלה בתמונות. מכונית זו מסמלת באופן רשמי את הכחדות המותג לאחר 83 שנים מאז הופיע לראשונה בתערוכת הרכב בניו-יורק בשנת 1926.

כזכור, ג'נרל מוטורס החליטה לקבור את פונטיאק בחודש אפריל האחרון. זאת לאחר שכבר צמצמה את שורותיה לארבעה דגמים בלבד. בתכנון הראשוני התכוונה GM להחזיק בחברה ולמכור את 'סאטורן' והמותגים האירופיים כדי לזכות בהלוואה בסך 25 מיליארד דולרים. אלא שמועד פשיטת הרגל שנועד ל-1 ביוני לא איפשר להם לממש תכניות אלה ובכירי ג'נרל מוטורס נאלצו להיפטר ממותגים בעיתיים ולמכור את החברות האירופיות למרבה במחיר.

GM הודיעה כי תמית בהדרגה את מותג פונטיאק עד שנת 2010, וחודש ושבוע לפני היא מסיימת את שתכננה. היא החלה בביצוע תהליך לאומי המלווה בסגירת סוכנויות, פיטורי עובדים ועוד גזירות כלכליות אחרות. מדובר במותג האמריקני השני שהחברה סוגרת לאחר שב-2004 חיסלה את 'אולדסמוביל'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully