וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פולקסווגן פולו מכונית השנה

ירון אדרי

30.11.2009 / 14:37

הסופר מיני החדשה של פולקסווגן גרפה את מרב הנקודות בתחרות היוקרתית. טויוטה IQ סגניתה ואופל אסטרה במקום השלישי

הסופר מיני של פולקסווגן הוכתרה היום בתואר מכונית השנה של אירופה. הפולו שהושקה מוקדם יותר השנה, גרפה 347 נקודות כאשר כל אחד מ-59 השופטים מצביע עבורה. במקום השני ובפער של 10 נקודות בלבד דורגה טויוטה IQ, מכונית המיני החדשנית מיפן. זוכת השנה שעברה אופל הציגה מועמדת גם השנה, האסטרה שדורגה שלישית עם 221 נקודות.

זו השנה ה-47 שתחרות זו מתקיימת, כאשר סינון של כל המכוניות החדשות לאותה תקופה מציב שבע מועמדות בשלב הגמר. מדובר בתחרות שתוצאותיה מגוונת ביותר כשאשתקד כאמור הייתה זו המשפחתית הגדולה אופל אינסינייה שהקדימה בנקודה אחת בלבד את הסופר מיני פורד פיאסטה. ב-2007 זכתה מכונית המיני-רטרו פיאט 500 ולפניה היה זה המיניוואן הקופקטי פורד S מקס.

יתר התוצאות מציבות את רכב הפנאי הקומפקטי של סקודה – יטי, במקום הרביעי עם 158 נקודות, מרצדס E קלאס במקום החמישי עם 155 נקודות, ואת הרשימה סוגרות הצרפתיות פיג'ו 5008 וסיטרואן C3 פיקאסו עם 144 ו-113 נקודות בהתאמה.

עבור פולקסווגן מדובר בעוד תואר חשוב בדרך להיות היצרנית הגדולה בעולם, הישג אותו הצליחה לקבוע לאחרונה באופן זמני (כקונצרן הכולל עשרה מותגים שונים). לפני כחצי שנה הוכתר בניו-יורק הדור השישי של הגולף הקומפקטית כמכונית השנה העולמית, גם היא מקדימה את טויוטה IQ.

ומה אתם בחרתם? במשאל מקביל שערכנו כאן בוואלה! רכב, בחרתם אתם ב-IQ הקטנה שקיבלה 21 אחוזים מההצבעות. לסגניתה הכתרתם את ה-E קלאס שמקדימה בקולות בודדים את הפולו כשלשתיהן 20 אחוזים. יתר התוצאות – אסטרה עם 12 אחוזים, יטי עם 10 אחוזים, 5008 עם 10 אחוזים ו-C3 פיקאסו עם 7 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully