וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסטאנג הולכת על חיסכון

1.12.2009 / 15:30

פורד משיקה גרסת בסיס למוסטאנג 2011 בנפח 3.7 ל' V6, תוך הדגשת צריכת הדלק החסכונית ולא הביצועים. צו האופנה

אם במהלך שנותיה הראשונות של המוסטאנג המנועים הבסיסים סחטו במאמץ כוחות סוס ממנוע בזבזן, עושה רושם שהדור החדש לא מסתפק במועט וגם מחזיר עודף בתחנת הדלק. פורד משיקה לקראת פתיחת תערוכת לוס-אנגל'ס מנוע קטן יותר במידותיו למוסטאנג האחרונה, שייכנס לשירות פעיל ב-2011. הפיתוח הטכנולוגי של האמריקנית ישתחל בין מנוע הקצה בנפח 4.6 ל' ומוציא לגמלאות את היחידה הקודמת בנפח 4.0 ל'.

הנפח מלפנים יעמוד מעתה על 3.7 ל' (בלוק אלומיניום) בטכנולוגיית Ti-VCT (סימול ל-Twin Independent Variable Camshaft Timing). ההספק צומח בכמעט 45 אחוזים ל-305 כ"ס והמומנט מזנק ל-38.4 קג"מ כשהשינוי הגדול על פי פורד הוא בתזמון מדוייק של פתיחת שסתומי היניקה והפליטה. קרי, המנוע מסוגל לבחור בהתאם להתנהגות המצערת כמה כוח מועבר לטובת האצה עמוקה מהמקום ובמקרה ההפוך – כמה אנרגיה אפשר לחסוך במצב שיוט. הטוב משני העולמות.

מה שלא ידוע הוא כמה זמן נמשך המיאוץ ל-100 קמ"ש או איפה נגמרת הסקאלה (על אף הרמז בתמונה). התיבה הידנית לה חמישה יחסי העברה מקבלת חיזוקים משלה לטובת ביצועים, אך החברה חושפת רק את העדכונים שהיא מניבה לנהג (יחד עם שאר המכללים) בסעיף תצרוכת הדלק. על פי שקלולי היצרן, המוסטאנג 3.7 ל' תגזול 13 ק"מ לליטר על האוטוסטראדות. בעיר המצב קצת פחות מלבב ושם היא תלגום ליטר בנזין כל 7 ק"מ לערך.

יחד עם חידושים אלו, לא מדובר בסוף הסיפור. פורד תתקין מנועים נוספים ואף טובים יותר בקיץ הבא ואלו כבר יהיו מסדרות ה-EcoBoost V6. מתברר שקלאסיקות מודרניות מאמריקה כבר לא תצטרכנה יותר בור נפט דרוך לשאיבה בחצר האחורית.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully