וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A8 נחשפה

1.12.2009 / 10:31

אודי השיקה הלילה דור חדש לספינת הדגל A8 מצויידת במגוון חידושים טכנולוגים תחת המעטפת. מבחוץ לעומת זאת, אין מהפכות

באירוע תקשורתי גדול חשפה אודי הלילה במיאמי את ה-A8 שתגיע לשווקים באמצע 2010. זהו הדור השלישי ללימוזינה המוקפדת שהושקה לראשונה בשנת 1994 וזכתה לממשיכה דרכה בשנת 2003. כעת לאחר 6 שנים, היא מציגה את היורשת שהוצמחה על פלטפורמה משותפת (D4) מהחברה האם פולקסווגן.

בהיבט הוויזואלי ניתן להתרשם שהסולידיות האופיינית לה נשמרה. אודי מיתנה את קווי המתאר החיצוניים שהומטרו על גרסאות המשפחה המרכזיות כמו A4 או A5, והלכה על גלים מכונסים שמאוד מזכירים את עיצובי העבר. חידושים בולטים יותר הם נורות LED כסטנדרט בחזית, פגושים נמוכים וחישוקים בעיצוב שונה.

את ה-A8 תרכיב החברה במפעל הגרמני בוורטמברג, היכן שה-A4, A5, R8 וה-S קבריולה מיוצרות. מבחינת ממדיה נראה כי היא מזנקת לראש בית קבוצת הפאר עם גובה תקרה של 1.46 מ', נמוכה במעט מ.ב.מ.וו סדרה 7 ומרצדס S קלאס. בשאר הנתונים חושפת A8 יתרון ניכר וחשוב לעומת הדור היוצא. היא קלה בכמה עשרות ק"ג (לא נמסר הנתון המדויק), אורכה עומד על 5.13 מ' (9 ס"מ יותר), הרוחב 1.94 מ' (6 ס"מ) ובסיס הגלגלים 2.97 מ' (4.8 ס"מ).

להבדיל מהופעתה החיצונית המופנמת, מעבר פנימה מגלה שתא הנוסעים הוחלף כמעט לגמריי. מראה הקונסולה מורכב משני מפלסים מפוצלים כאשר העליון עבור בקרות מולטימדיה בעל צג מגע לשליטה על מנגנון ה-MMI בעוד התחתון מכיל את ידית ההילוכים שנראית כמו מדחף מנועי של מטוסים ויאכטות, כולל ארבעה מצבים אלקטרונים לתפעול. פרט לכך, סביר שמי שמכיר את ה-A8 לא יאבד את דרכו בין המתגים ושפע הפינוקים שממתינים במושבי העור המלטפים.

אודי A8 (2010). אתר יצרן
אודי A8 (2010)/אתר יצרן

עוצמה התחלתית

שיווק ראשוני בעולם יכלול שתי יחידות V8 בנפח זהה של 4.2 ל' בחלוקה לבנזין ולדיזל. מנוע הבנזין יפיק 372 כ"ס ואילו הדיזל יסתפק רק ב-350. נושא הביצוע רושם יתרון קל לזכות הדיזל עם מיאוץ ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות (5.7 ש' בבנזין). בהמשך הדרך תצטרפנה יחידות נוספות מההיצע הקיים בנפח של 3.0 ל' ובהספקים הנעים בין 200 ל-300 כ"ס.

על העברת העוצמה למערכת ההנעה הכפולה (קוואטרו) הופקדה תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 יחסי העברה. בכך היא למעשה מיישרת קו עם לקסוס וב.מ.וו שמסתייעות בתיבות בעלות נתונים דומים. נתוני תצרוכת דלק וסוגיות אקולוגיות טרם פורסמו על ידי אודי אך יש להניח שיחול שיפור לעומת הדור הפורש.

פן נוסף שמחזק את ה-A8 נעשה בתפריט הבטיחות. חוץ מהקיט הדינמי המוכר שכולל בקרות יציבות ובילום משופרות, היא מציגה מערכת המכונה PRE-SENSE. זהו מנגנון מתוחכם שפועל בשלושה שלבים אקטיביים ומגיב ביחס לעוצמת הבלימה. במידה והנהג דורס את הדוושה האמצעית בכל עוצמתו, המחשב סוגר את חלונות המכונית, מפעיל לחץ מוגבר על מותחני החגורה ומעיר משינה נורות אזהרה חיצוניות המתריעות לסביבה.

בדבר הפרסום מציינת אודי אודות יכולת כביש משופרת וביצועים משודרגים לעומת כל סדרות העבר. היא דואגת להדגיש כי בעוד ב.מ.וו ומרצדס הן המתחרות הישירות, יגואר (XJ) ולקסוס (LS) תהיינה היריבות המשניות. כך שהמאבק על הכתר יוכרע מבחינתה בגרמניה בלבד, כמו בכל סיבוב עד כה. עוד מגילויי נציגי החברה בארה"ב, נמסר כי המחיר לא ינוע כלפי מטה וחלק מהגרסאות אף תעלנה יותר, תלוי כמובן ברמת האבזור. על כל פנים, אלינו צפויה להגיע ה-A8 במהלך הרבעון השני של 2010 יחד עם ה-A1 וה-A7 שטרם הוצגו באירופה באופן רשמי.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully