וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: דיווח שלישי

1.12.2009 / 13:13

בסיום החודש השלישי, מד המרחק מראה כבר 17,854 ק"מ והפעם ביקרנו במוסך כדי לפתור את סוגיית החימום בתא הנוסעים

את החודש השני למבחן ארוך הטווח של הסיאט איביזה סיימנו עם סימן שאלה אחד – מערכת החימום של תא הנוסעים, כאשר הזדקקנו לה, לא פעלה. אוויר יצא מפתחי האוורור, המזגן פעל כשורה, אבל חימום לא היה.

ימים אחדים לאחר התחלת החודש השלישי לנסיעת המבחן, שוב חזרנו על הפרוצדורה של תיאום ביקור במוסך המרכזי של צ'מפיון מוטורס בבני ברק. התור נקבע ל-9:00 בבוקר, אך במכוון הגעתי עמה באיחור מאוד לא אופנתי של שעה. למרות האיחור, הרכב התקבל בשרשרת הרגילה, יועץ השירות רשם את תלונתי אודות החימום והרכב נכנס לבדיקה במחלקה הרלוונטית.

בתחילה, עלה החשד שיחידת החימום הפנימית הנמצאת בתוך הדשבורד אינה תקינה, או תקלה חשמלית כל שהיא בדרך. אולם, לאחר דקות בלבד, התגלתה הבעיה. שום נזק לא נגרם ליחידת החימום וגם לא תקלה אחרת באשמת האיביזה ומה כן גרם לה?

שוב מערכת השמע

שוב הפוקוס חוזר אל מערכת השמע שהותקנה בה במיוחד על ידי רדיו מילאנו. התקנתה הלא מושלמת שכבר גרמה להתפרקות הקורה הקדמית (לטובת השחלת הדיבורית), גרמה גם הפעם לבעיית האי-חימום.

הפעם, ה'הד-יוניט' של מערכת השמע לא הוכנס כראוי למקומו ובעת התקנתו קרע המכשיר הגדול את הכבל המכאני שמחובר אל מתג מעלות החום וכך למעשה נקבעה הטמפרטורה בתא הנוסעים על הנמוכה ביותר. הכבל הוחלף והוחזר למקומו ואנשי ההתקנות של רדיו מילאנו נקראו למוסך החברה כדי לבצע התקנה טובה יותר של המערכת.

הביקור במוסך ארך שלוש שעות ועשרים דקות ובסופו ניתן לומר שהכל חזר למקומו בשלום. הפלסטיק שמסביב למערכת שהיה מונח במקומו לא בצורה אופטימלית, מוקם כהלכה, החימום עובד וכולם מרוצים. תיקון זה לא גרר עלויות כל שהן, משום שמדובר בטעות התקנה של קבלן משנה וטופלה במסגרת האחריות.

17,854 ק"מ על מד המרחק

השימוש האינטנסיבי שלנו באיביזה נמשך וכבר במהלך החודש השלישי הצלחנו לעבור את מרחק הנסועה הממוצע לרכב פרטי בישראל לשנה (16,700 ק"מ, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). האיביזה הזו תפקדה ללא דופי ולמרות השימוש הרב בה, לא התעוררו כל בעיות נוסף על שדווח לעיל.

צריכת הדלק שלה ממשיכה לגרום לנו לחייך בכל ביקור בתחנת הדלק, עם צריכה ממוצעת של 14.3 ק"מ לליטר. לאור המספרים הנאים, החלטנו לבדוק במהלך החודש עד כמה חסכונית היא מסוגלת להיות, בתנאי נהיגה משולבים כמובן והופתענו לגלות שאם מקפידים על כללי נהיגה חסכונית, ניתן להשיג גם נתון של 15.5 קילומטרים לכל ליטר. מה שאומר, טווח נסיעה של כמעט 600 קילומטרים בין תדלוקים (קיבולת מכל הדלק 45 ליטר).

אחרי שלושה חודשים עמה ניתן לומר שגם די התרגלנו אליה, ליתרונותיה ולחסרונותיה שמסתכמים במרחב טוב בתא הנוסעים, בנוחות הנסיעה, בחסכון בדלק ובשימושיות טובה מאוד ביחס לקבוצת הסופר מיני. קצת פחות אהבנו בה את תפקוד תיבת ההילוכים בעת ביצוע חניות ותמרונים צפופים בכבישים שאינם ישרים. משום שתיבה זו מתפקדת דומה לתיבה קונבנציונלית עם מצמד, חניה ברוורס בעליה, עלולה להיות מעט מורכבת משום שהאיביזה נוטה לקפץ לאחור גם במגע קל על דוושת הדלק עם חיבור וניתוק המצמד והמנגנון החשמלי לסיוע בעליה.

על העתיד נוכל לספר לכם כי כעת, בחודש דצמבר אנו נכנסים לחודש האחרון של מבחן הארוך טווח עם האיביזה ובתחילת השנה החדשה נסיים ארבעה חודשים אינטנסיביים עמה והיא תוחזר לצ'מפיון מוטורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully