וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל GM התפטר

2.12.2009 / 10:11

פריץ הנדרסון התפטר מתפקידו כמנכ"ל ג'נרל מוטורס בתום 8 חודשים סוערים. את מקומו ימלא זמנית יו"ר התאגיד אד וויטקר

מבוכה בג'נרל מוטורס. פריץ הנדרסון הודיע אמש כי לא ימשיך בתפקידו כמנכ"ל קונצרן הרכב האמריקני. הנדרסון עוזב את משרד המנכ"ל כשמונה חדשים בלבד לאחר שהחליף את ריק וואגוניר, שהודח ממעמדו בלחץ ממשל אובמה שראה בו כאחראי להתדרדרות התאגיד שהגיע לפשיטת רגל. עד שיימצא מחליף להנדרסון, ימלא את מקומו יו"ר GM אד וויטאקר.

מאז שנכנס לתפקיד במרץ האחרון ניסה הנדרסון יחד עם ממשלת ארה"ב להוביל את הקונצרן תהליך הבראה. ואולם, למרות תמיכת האוצר פנה בלית ברירה לצ'אפטר 11 (פשיטת רגל להתייעלות) בחודש יוני האחרון, לצד 40 ימי חסד כלכליים מהממשל. במהלך התקופה ניסה הנדרסון להחזיר את GM למקום הראוי תוך שהוא מנהל מגעים למכירת מותגים רעועים כגון סאטורן, האמר, פונטיאק וצמד החטיבות האירופיות – סאאב ואופל.

בתום דיונים עם בכירי דירקטוריון GM, הוחלט כי את ארבע חטיבות הליבה – שברולט, קדילאק, ביואיק ו-GMC, ניתן יהיה להחזיק בגבולות המדינה גם כאשר אלו סבלו מצניחה גדולה ברווחים. לאחר שעיגן אותן, פעל להפטר ממותגים מזיקים. צעדיו הראשוניים הוכחו כמוצלחים למדיי מאחר ואת מותג 'האמר' מכר לסינים ואת 'פונטיאק' הכחיד בתהליך הדרגתי עד לשבוע האחרון, אז ירדה המכונית האחרונה למותג מפס הייצור.

מסתמן כי מה שהוביל להתפטרותו של הנדרסון הוא כשלון מכירת סאאב, אופל וסאטורן. עסקת האחרונה נפלה באופן פתאומי לאחר שהיזם רוג'ר פנסקה, חזר בו מהחלטתו לספחו לנכסיו ברגע האחרון משיקולי תפוצה. אופל הגרמניה תפסה כותרות בעיקר בשל הסחבת, אך הפכה לנושא בוער שעירב לא מעט גופים בינלאומיים על גורלה. אלא שגם במקרה זה הנפילה נבעה מפניית פרסה של הרוכשת הפוטנציאלית 'מאגנה'. בעקבותיה בחר הנדרסון שלא למכור את אופל ולשמור אותה תחת GM, אך ספג התפטרות מצד מנכ"ל GM אירופה, מייקל פורסטר.

מה שככל הנראה שבר את רוחו של הנדרסון בימים האחרונים, הייתה החלטת 'קוניגסג' שלא לקנות את סאאב לאחר שכבר היה ברור לשני הצדדים כי מדובר בעניין זמני עד שהשוודית תחזור לביתה. בהודעה שהוציא הנדרסון לפני כמה ימים ממטה החברה בדטרויט, טען כי הוא מצר על נפילת העסקה ויחתור למצוא חלופות. אולם, חרף הידיעות על שני קונים אפשריים על הפרק, הנדרסון נמלט מכס המנכ"ל ואולי גם נוטש את ג'נרל מוטורס לאחר שבילה בתאגיד 25 שנים מחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully