וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת סבארו

ירון אדרי

5.12.2009 / 11:58

מעצב ה'על' השוויצרי פרנק סבארו מציג את ה'ליסטה אופיס'. את הבסיס תרמה פרארי טסטרוסה משנות השמונים

השנתיים האחרונות לא עשו טוב לסדנאות עיצוב ובניית הרכב בעולם. ברטונה פשטה רגל ונמכרה לפיאט, פיניפרינה במצב דומה ומחפשת מזור במשקיעים זרים וקארמן עברה לידיה של פולקסווגן. מי ששמו כמעט ולא נשמע הוא פרנק סבארו השוויצרי ואולי פה המזל שלו. שמו לא נקשר בטוב וגם לא נקשר ברע מה שמאפשר לו להמשיך בדרכו המוזרה.

לא מעט יצירות חתומות בידי סבארו כשכל אחת מהן היא תולדה של הרבה דימיון מופרע. כעת, ההפרעה החדשה מגיעה בדמות יורשת לסדרת ה'אלקאדור' שנולדה בתערוכת ז'נבה 1995 על בסיס הפרארי טסטרוסה. היורשת, 'אלקאדור GTB', נחשפה בז'נבה 2008 כשהבסיס הפעם היא פרארי 348 ושנה אחר כך הוצגה גרסה נוספת מבוססת על המודנה 360.

סבארו לא היה יוצא סתם כך מגידרו להציג מכונית שלישית בפרק זמן של קצת פחות משנתיים, בדיוק התקופה בה קרסו סדנאות מתחרות. אספן מכוניות אמיד, בן ארצו, פשוט ביקש ממנו שיעצב אחת במיוחד בשבילו. את התוצאה הציג המעצב בתערוכת השיפורים של אסן גרמניה, הפעם לא כ'אלקדור' אלא כ'ליסטה אופיס' – רשימת משרד בתרגום קליל. כבסיס, חזר סבארו להשתמש בפלטפורמת הטסטרוסה של שנות השמונים כולל מנוע בוקסר עם 12 צילינדרים ו-450 סוסים.

פרטים נוספים על המכונית הישנה-חדשה לא בנמצא, אך בהחלט אפשר להבין מדוע סבארו עדיין נמצא במקום הבטוח שלו. אותו אספן שילשל לכיסו לא מעט פרנקים שוויצריים שיחזיקו אותו גם אם השנתיים הבאות תהינה קשות.

סבארו ליסטה. אתר יצרן
סבארו ליסטה/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully