וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

41 ק"מ לליטר בלי להתפשר בביצועים

חושפת קונספט נוסף למשפחת ה-UP!. ארבעה מושבים, תיבת DSG ומנוע היברידי שצורך 41 ק"מ לליטר. יצור סדרתי? אולי

אל תתנו לתמונות הממוחשבות לבלבל אתכם. המכונית המסקרנת הזו שקטנה אך במעט מפולקסווגן פולו ומורכבת אלומיניום ופיברגלאס, ניצבת כרגע על במות תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס בפורמט מבושל סופגת הבזקי מצלמות ומבטי פליאה מכל עבר. מדוע היא מרכזת כל כך הרבה עניין? התשובה טמונה בין כינויה לבין מה שמסתתר מתחת לעטיפה.

הדגם מכונה אפ! לייט (UP! Light), המשך ישיר למשפחת מכוניות הקונספט שהציגה פולקסווגן בשנים האחרונות. החלוצה היא כמובן ה-!UP המיניאטורית שהושקה ב-2007 ואשר הגיעה עם הנעה אחורית ומנוע בוקסר צנוע. בין לבין דאגה החברה להטיס אותה על קו טוקיו-LA יחד עם אחות תאומה עמוסה בסוללות ומנוע חשמלי ידידותי לסביבה. אולם הפעם, רותמת פולקסווגן את השם לדגם המחזיק במראה משפחתי קלאסי, עיצוב שאולי ניתן לאמץ בעתיד על חשבון הדגמים שנמצאים כאן בכל פינה.

הנדסת האנוש בלייט מתירה לארבעה אנשים להתרווח חופשי בין שתי שורות המושבים עם אורך של 3.84 מ' ורוחב 1.60 מ'). המשקל הכללי עומד על 695 ק"ג צנועים. הצורה החיצונית לקוחה מהמשפחה הקיימת; קצת מהגולף, מעט מפאסאט וצדודית שרוצה להדמות לשירוקו אבל מסתפקת ברמזים בלבד. האווירה בתא הנוסעים לעומת זאת לא כל כך מודרנית, אפילו שמדובר ברעיון בן 18 חודשים. חלק מהמפלסים נראים כאילו נשאבו מסרט מדע בדיוני מעורער שנשאר על רצפת העריכה. מה ניסו בדיוק לשדר עם בורר ההילוכים המשונה הזה?

בחזית הבשורה שוכן מנוע טורבו דיזל קטן-נפח ( 800 סמ"ק) בעל 2 צילינדרים ו-51 כ"ס. הוא משודך לתיבת הילוכים רובוטית (DSG) כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה. למנוע מוצמדת יחידה חשמלית המוזנת מסוללות ליתיום-יון ומוסיפה עוד 14 כ"ס. הוא מושתל בין המנוע לתיבת ההילוכים ומסוגל להפיק פרצי תאוצה לפרק זמן קצוב או לאפשר נסיעה קצרה לטווח שלא עולה כמה ק"מ בודדים, שילוב שהוא לא מי יודע מה מהפכני ברמה הטכנולוגית.

יחידת הכוח אינה לבדה בעניין החסכון וגם הפחתת ההתנגדות לאוויר עמדה מול עיני המהנדסים. מרכב צר יחסית ומצלמות שמחליפות את המראות מעניקות מקדם גרר של 0.23 CD. התוצאה הכללית מציגה צריכת דלק ממוצעת של 41 ק"מ לליטר. 2CO? מה תגידו על 65 גק"מ? הביצועים על הדרך הם 12.5 שניות ל-100 ומהירות מרבית של 160 קמ"ש.

הסוגייה המשמעותית כרגע נוגעת לעניין הייצור. יהיה או לא יהיה? על פי בכירי פולקסווגן מדובר בתוספת למשפחת האפ! אלא שהחלוצה תושק רק בעוד כשנתיים וגרסה היברידית רק ב-2015. לפיכך, גורלה של הלייט נותר כמו כל קונספט בידי המבקרים והמהנדסים שיחליטו אם יש מקום למשפחתית קטנה מהזן הזה בעתיד. רק אל תחכו לה מעבר לסיבוב בחמש השנים הקרובות, בטח לא כשנשיא פולקסווגן מדבר ברצינות על דור שביעי לגולף שיגיע חמוש בגרסה חשמלית והיברידית.

פולקסווגן UP! לייט. אתר יצרן
פולקסווגן UP! לייט/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully