וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוס אנגל'ס: הונדה מתכווצת

3.12.2009 / 10:25

היצרנית היפנית חושפת בתערוכת LA מכונית קופה זעירה המותאמת לניידות אישית. הונדה:"זהו כלי מחקר לפרויקטים סדרתיים. לא לייצור"

הונדה חשפה הלילה בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס את ההונדה P-NUT. מכונית מיקרו בסידור ישיבה של 1+2 (טאנדם) מצוידת בשתי דלתות וגדושה בטכנולוגיות. לא הובהר על ידי בכיריה אם כוונת המשורר ל'בוטנים' או 'טירוף' כפי שנגזר מתרגום שמה. אולם מחלקת המחקר והפיתוח (R&D) מצהירה כבר בעת הסרת הלוט, כי אין כוונה לשלוח אותה לייצור, אלא להשתמש בה בתור פלטפורמה לשאיבת רכיבים למכוניות סדרתיות בהתאם לרוח הזמנים. ממש כפי שעשתה פולקווסגן עם ה-L1, וניסאן תעשה עם הלנד-גליידר.

ה-P-NUT אכן קטנה כמו קיטניה, אבל לא מתפשרת היכן שחשוב, כמו בסעיפי איכות ומרווח. אורכה אמנם 3.4 מ', אך מלפנים יושב הנהג בגפו כשידיות ההיגוי ממורכזות לפניו ומאחריו מוצבים עוד שני מושבים רחבים הניתנים לקיפול לצורכי הטענה. המרכב הפחוס לא גורס שהדוחק ניכר שם מאחורנית. הרוחב עומד על 1.75 מ' והתקרה נישאת לגובה של 1.43 מ'. כך שאם משווים נתוניה למכונית רגילה מימינו אין הבדל כל כך גדול, זולת המושב הרביעי כמובן.

רעיון חדש משמעותו שהיצרנית נותנת את האפשרות לבחור בין כל יחידות ההנעה שעולות על הדעת. ממנועי בערה, חשמל, וכלה בכלאיים. את היחידה עצמה בוחרת הונדה לאכלס בישבן יחד עם איזור מתוחם שמיועד לסוללות (במקרה הרלוונטי), כשהעוצמה משודרת ישר לגלגלים האחוריים. אלא שבהיעדר בסיס הנעה קבוע, אין מידע רשמי אודות ביצועים או פליטות CO2.

בכל תכנית שלא תתרחש, הייצור הסדרתי אינו על הפרק. הונדה גאה בעיקר בכך שהצליחה לגבש רעיון למכונית קטנה מאוד, אך כזו שמסוגלת לשנע משפחה צעירה בנועם. כדי להפיג את הספקנות היא מפנקת את המתעניינים בטכנולוגיות ויזואליות כלולות בקונספט, כגון הקרנה של מערך הניווט ואינפורמציות שעולות במהלך הנסיעה על גבי השמשה הקדמית, ממשקי מולטימדיה מתקדמים ומערכות הגנה משוכללות. אנו מניחים שעוד נשמע עליה בשנים הקרובות, וסביר שגם נטעם חלק מהפיתוחים שקיימים בה במכוניות עממיות.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully