וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההולנדים יושיעו את סאאב?

7.12.2009 / 10:36

חודש לפני שסאאב עוברת למחלקת הפירוק, 'ספייקר' חושבת שיש לה את הכלים להצילה. היא לא לבד, שתי חברות נוספות מגלות עניין

ביום רביעי האחרון פורסם בכלי התקשורת בארה"ב כי חברת הרכב ההולנדית 'ספייקר' מעוניינת לרכוש את 'סאאב' מג'נרל מוטורס. הצדדים המעורבים אישרו קיומן של שיחות בנושא, אך לא שחררו את סכום ההצעה שהניחה 'ספייקר' על השולחן.

כלכלנים ברחבי העולם טוענים שמדובר בניסיון עקר מצד המשקיעים מאחר ולהערכתם חסרה החברה האמצעים הפיננסיים להבטיח את עתידה של השוודית. "הם בדיוק כמו 'קוניגסג'. שואפים גבוה למעלה, בלי שום רשת בטחון כלכלית. זה קולקטיב מאוד צנוע, אני לא רואה איך הוא מתמודד עם יצרן בסדר גודל כזה". כך ציין האנליסט הגרמני פרדיננד דוידנהורף לרשת TT ניוז משטוקהולם.

ג'נרל מוטורס ששחררה בשבוע שעבר את המנכ"ל פריץ הנדרסון לאחר שמונה חודשים בלבד בתפקיד, רמזה כי במידה ולא ימצא בעל בית חדש לסאאב היא תאלץ לפרקה בסוף חודש דצמבר. על אף ש-GM לא אישרה או שללה את התאריך הסופי, אלפי עובדי החברה השוודית חוששים לאבד את מקור פרנסתם עוד לפני שתכנס השנה החדשה. האם 'ספייקר' באמת יכולה להצילה מקריסה טוטאלית לפני 2010?

בראיון שהעניק מנכ"ל 'ספייקר' ויקטור מולר במסגרת מסיבת עתונאים בתערוכת לוס-אנגל'ס, מסר כי למרות אווירת הנכאים סביב עתידה של סאאב, חברתו היא הכתובת הנכונה. "אנשים תוהים מה לחברה שמייצרת 100 כלי-רכב אקזוטים בשנה להרוויח מחברה שמייצרת 100 אלף כלי-רכב בפרק זמן זהה. לנו זה מקנה זכויות על טכנולוגיות חשובות מאוד. עבור סאאב זה מבטיח שהיא פשוט לא תיסגר".

'ספייקר' היא חברה קטנה ופרטית לייצור מכוניות ספורטיביות הנשלטת בידי קבוצת משקיעים. בראשותה עומד האוליגרך הרוסי אלכסנדר אנטונוב שכמעט החזיר נשמתו לבורא אשתקד, עת נורה ליד פתח ביתו על ידי מתנקשים שחיפשו להתנקם בו על רקע סכסוכי שליטה על נמל קלנינגראד כפי שדיווחה משטרת מוסקבה. בשנת 2006 הסתכמו הכנסותיה של ספייקר בכ-40 מיליון דולרים בלבד.

עולה כי התעניינותה של ההולנדית הציתה מעורבותן של עוד שתי רוכשות פוטנציאליות. האחת היא חברת הרכב הסינית 'בייג'ינג אוטומוטיב' (BAIC) שהייתה עד לאחרונה חלק מקבוצת המשקיעים של 'קוניגסג' והתפצלה ממנה אך לא לפני שנודע ש-GM מכרה להם את טכנולוגיית הסאאב 9-5 הישנה לצורכי מחקר. החברה השנייה היא 'רנקו' האמריקנית הנשלטת על ידי המיליארדר אירה רינהרט שעדיין לא הגיב רשמית להתגלגלות האירועים.

כל אחת מהחברות מתייחסת לסכומי רכישה שקרובים לנקודת ה-1 מיליארד דולרים. אולם GM, תאלץ להחליט בצל סערות פנימיות ומנהיגות מגמגמת מה צופן עתידה של סאאב ולאן פניה מופנות.

סאאב. אתר יצרן
יעד סופי הכחדה? בסוף החודש אולי התשובה/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully