וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזוג בין פורשה ופולקסווגן הושלם

ירון אדרי

8.12.2009 / 10:42

יצרנית מכוניות הספורט העבירה 49.9 אחוזים ממניותיה לקונצרן פולקסווגן שצפוי לבסס עצמו כתאגיד הרכב הגדול בעולם

מאבק השליטה בין פולקסווגן לפורשה הסתיים באופן רשמי. אמש (שני), העבירה יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית 49.9 אחוזים ממניותיה לקונצרן פולקסווגן בעסקת מיזוג שעלותה הרשמית היא 3.9 מיליארד יורו. פורשה אמנם תהפוך לעוד מותג בתאגיד הענק, אולם על פי ההודעה הרשמית היא תמשיך בשלב זה להתנהל כחברה עצמאית.

פורשה שעד למשבר הכלכלי הייתה יצרנית הרכב הרווחית בעולם, החלה בשנים האחרונות במסע השתלטות על קונצרן פולקסווגן ובידיה כבר היו רוב מניותיו. אלא שהתהליך שהוציא מכיסה מיליארדי יורו, כמעט והסתיים בפשיטת רגל כשדווקא פולקסווגן הופך למציל הלאומי. בחודש אוגוסט האחרון, אחרי מספר פגישות שהסתיימו בפיצוץ בין הצדדים, נחתם ההסכם בין בעלות השליטה משפחות פייך ופורשה ולפיו התהליך יהיה הדרגתי עד להעברת השליטה באופן מלא לפולקסווגן ב-2011.

שמועות שיצאו בחודשים האחרונים מכיוון שתי החברות מדברות על שינוי קל בתפישה של פורשה במטרה להחזירה לרווחיות גבוהה. מצד אחד, דובר על גניזת דגמי הפנמרה והקאיין בתוך מספר שנים ואילו מנגד, נרמז כי החברה תחדש דגמים אלה בעתיד ואף תשיק חדשים כמו גרסת קבריולה לפנמרה ורכב פנאי קומפקטי כאח קטן לדור הבא של הקאיין. עוד נרמז כי יחד עם מותג פולקסווגן, תושק מכונית רודסטר משותפת על בסיס מכונית הקונספט בלוספורט. מידע אמין יותר יתקבל בוודאי במהלך השנה החדשה הנמצאת בפתח.

פורשה היא מותג הרכב העשירי בו מחזיק קונצרן פולקסווגן, שכעת צפוי לבסס עצמו בראש טבלת מסירות הרכב בעולם על חשבון טויוטה. אלא שכאן לא נעצר תהליך ההשתלטות ונשיא התאגיד פרדיננד פייך רמז בחודש ספטמבר האחרון כי ב-2010 יהיו בידיו שני מותגים נוספים כאשר על הפרק נמצאת סוזוקי. זו מצידה הכחישה כל קשר, אך סביר כי מייד לאחר חגיגות השנה החדשה נשמע עוד ועוד חדשות בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully