וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבור נוסף בין אופניים לרכבת

אייל דץ

8.12.2009 / 12:27

עמותת 'ישראל בשביל אופניים' ממשיכה לגבש פתרונות משלימים למשתמשים ברכבת. מציעה להעמיד כלוב הגנה מיוחד בתחנות בו ישמרו האופניים

רק בשבוע שעבר התבשר ציבור רוכבי האופניים בישראל כי בקרוב יתקיים פילוט להעלאת אופניים לרכבת וכבר מתגבשת יוזמה נוספת בעניין. הבוקר (שלישי) שלחה עמותת 'ישראל בשביל אופניים' מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, שבו היא מציעה להקים תשתית לחניה בטוחה של אופניים בתחנות הרכבת, אשר תפחית את הצורך של רוכבים רבים להעלות את אופניהם לרכבת.

המודל שאותו מציעה העמותה הוא 'כלוב אופניים', מתקן חדש שהוקם ממש לאחרונה בבוסטון עקב החלטה הממשל הפדראלי בארה"ב, במסגרת התכניות המיועדות ליציאה מהמשבר הכלכלי. כלוב האופניים' הוא מתקן מקורה, מגודר כולו ומכיל מקום ל-80 זוגות אופניים. המתקן מאובטח על ידי מצלמות אבטחה והכניסה אליו היא בעזרת כרטיס חכם שהנוסע מקבל ללא תמורה. לטענת 'ישראל בשביל אופניים', 'כלוב אופניים' מאפשר לרבים להשאיר את אופניהם בתחנת הרכבת ללא חשש במקום להעלותם לרכבת. "אנחנו בטוחים שהסדרת תשתית לחניה בטוחה וההעלאה הצפויה של אופניים לרכבת יתרמו לקידום תחבורה בת קיימא, ליצירת אלטרנטיבה יעילה (מדלת לדלת) ויוכיחו את המחויבות של מדינת ישראל לצמצום פליטות גזי חממה ומציעים להגדיר לכך תוכנית עבודה המגובה בתקציבים מתאימים", נכתב במכתב שהועבר לשר.

ביום חמישי שעבר נפגשו מנכ"ל רכבת ישראל וצוות 'ישראל בשביל אופניים'. בתום הפגישה הוחלט לקיים פילוט להעלאת אופניים לרכבת הצפוי להתחיל בינואר 2010. בחודשיים הקרובים תבדוק הנהלת רכבת ישראל ביחד עם חברי 'ישראל בשביל אופניים' את הקווים והשעות המתאימים לפילוט, כאשר עד סוף 2010 יותקנו 1,000 חניות אופניים בטוחות בתחנות הרכבת. יותם אביזוהר, מנכ"ל 'ישראל בשביל אופניים' אמר בעקבות הפגישה כי "אנחנו מברכים את רכבת ישראל על הסכמתה לאפשר העלאת אופניים לרכבת. האופניים, כמו הרכבת, הם אמצעי תחבורה סביבתי, חסין פקקים מהיר ויעיל". אביזוהר הוסיף כי "האופניים משלימים את הרכבת ומייצרים פתרון מוצלח ובריא להגעה מדלת לדלת. מאחר ואיזורי תעסוקה רבים נמצאים בשכנות לתחנות הרכבת (תחנת חוף כרמל – ליד המת"מ בחיפה, תחנת האוניברסיטה בת"א ליד קרית עתידים ורמת החייל וגם פארק תמר ברחובות ואיזור היי-טק בהרצליה) אנחנו מאמינים שרבים יאמצו את השילוב המנצח בין אופניים לרכבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully