וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארן נגד פרארי, גם בכביש

ירון אדרי

8.12.2009 / 13:28

המאבק רב השנים בין קבוצות הפורמולה 1 עובר לשוק המסחרי. הבריטית תשיק מספר דגמים שיוצבו היישר מול התוצרת האיטלקית

חובבי סבב הפורמולה 1 מכירים זאת היטב. מידי שנה משמשים מסלולי המירוצים כזירת התגוששות בין שתי קבוצות, כאשר המטרה הראשונה היא אליפות עולם ואם זו לא בנמצא, לפחות לעקוף אחת את רעותה בטבלת הניקוד. הקבוצות הן פרארי האיטלקית ומקלארן הבריטית שלמעשה גוררות אחריהן את קהל המעריצים הרב ביותר. אלא שהקרב על המסלול הוא רק הקדמה למה שעשוי לקרות גם בכביש הציבורי.

"כשאני רואה את ההישגים של פרארי ואת המטרות של מקלארן, זה בהחלט מחזק באופן חד משמעי שזה מה שטוב לנו", כך הבוס רון דניס על תוכניותה העסקיות של חטיבת המכוניות בחברה בראשה הוא עומד. את דבריו נשא דניס בנאום במהלך טקס 'אוטוספורט אוורד' בו קיבל פרס על מפעל חיים. בכוונתה של מקלארן להציע מספר דגמי ספורט בעתיד עימם ינסו למשוך לקוחות שעד כה בחרו בתוצרת האיטלקית.

בחודש ספטמבר האחרון חשפה חטיבת המכוניות של מקלארן את ה-MP4-12C, מכונית 'על' חדשה המיועדת לשיווק מסחרי. ה-MP היא מכונית הכביש הבאה של היצרנית הבריטית לימים שאחרי ה-SLR, מכונית הספורט המשותפת לה ולמרצדס שייצורה יופסק בסוף החודש. הניתוק המסחרי ממרצדס כמו גם פירוק השותפות של שתי היצרניות בפורמולה 1, מאפשר כעת לחטיבת המכוניות של מקלארן לפעול ביתר חופשיות כך שניתן להבין מדוע סומנה פרארי כמטרה מסחרית.

ה-MP תהיה המכונית הראשונה של מקלארן מבין מספר דגמי ספורט חדשים אשר יציגו אופוזיציה בריטית לתוצרת האיטלקית גם על הכביש הציבורי ולא רק על המסלול. עובדה זו, רק תגביר את המאבק בינהן על תואר אלופת הפורמולה 1 היות ולהצלחה במירוצים השפעה גדולה על מספר המכירות. נראה שצפוי לנו עניין רב בנוגע לשתיים בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully