וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב הפנאי הזול בעולם?

ירון אדרי

8.12.2009 / 15:27

דאצ'יה חושפת באופן רשמי את הדאסטר, רכב 'כבישביל' כפול הנעה המיועד למי שאין בידו הממון. האם זה אומר עליו משהו?

דאצ'יה מצטרפת ליצרניות רכבי ה'כבישביל' הקומפקטיים עם הדאסטר, אותו חושפת היום בעלת הבית רנו. רכב הפנאי החדש מגיע תשעה חודשים לאחר שנחשף כדגם קונספט בתערוכת ז'נבה ולאחר טיזר ראשוני לתוצר המוגמר אשר הוצג לבוש בגדי מירוץ. דאצ'יה מציינת כי הדאסטר עונה על דרישות של שוק עולמי שלם המבקש רכבי פנאי זולים ומתקשה למצוא אותם וכמו כן, היא מצהירה כי מדובר ב"רכב עם יכולות שטח אמיתיות".

עיצובו של הדאסטר רחוק מאוד מאותו דגם קונספט מרהיב, אשר גרם ללא מעט אנשים להגיב בתמיהה לנוכח הסמל בחזיתו. קווים צנועים ברוח השמרניות בסגמנט החליפו את הקימורים הנאים וגם נעשה ויתור על השתפלות הגג מאחור במעיין מרכב דמוי קופה. הגג הפנורמי אף הוא נותר מאחור וכך גם חישוקי ה-21 אינטש. למראה הדי רגיל נוספו אלמנטים עיצוביים מתחום השטח המסתכמים במגני גחון בפגושים ומדרכות צד. עיצוב תא הנוסעים טרם נחשף וכן לא נמסרו פרטים על רמות האבזור.

מידותיו של הדאסטר המבוסס על רצפת הלוגן לא פורסמו, אך בדאצ'יה מציינים כי אלה שווים למידותיה של מכונית סופר מיני עירונית ממוצעת. למרות זאת, מצהירים בחברה כי מרווח הפנים שווה לזה של מכונית קומפקטית, המציעה מקום לחמישה מבוגרים. תא המטען מציע 475 ליטרים מכובדים או 1,600 עם קיפול שורת המושבים מאחור.

הדאסטר יוצע בגרסת הנעה כפולה כמו גם הנעה קדמית ובהיצע שלושה מנועים מבית רנו – 1.6 ל' עם 85 או 110 כ"ס או מנוע דיזל 1.5 ל' לו 105 כ"ס. צריכת הדלק לו נמסרה אולם בהמשך למאבק של רנו בזיהום האוויר, צויין כי מנוע הדיזל יפיק צריכת CO2 של פחות מ-140 גק"מ לגרסת ההנעה הקדמית או עשרה גק"מ יותר לגרסת ההנעה הכפולה.

בתחום הבטיחות שואבת דאצ'יה מערכות ומידע מרנו שלא אחת השיגה את הניקוד הגבוה ביותר במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. רשימת האבזור כוללת מערכות עזר רבות לבלימה ובין אפס לשש כריות אוויר תלוי בגרסה. אולם, נראה כי בקרת יציבות לא תוצע בשלב זה ועל כך חבל.

השקת הדאסטר שיגיע ממפעל פיטסי שברומניה, תיערך באביב הקרוב כאשר ראשונות לקבלה תהיינה מדינות אירופה, טורקיה ומדינות צפון-מערב אפריקה. השיווק יתרחב בחודש יוני גם אל אוקראינה, אפריקה והמזרח התיכון תחת מותג רנו, כאשר בהודעה הרשמית מוזכרת גם ישראל למרות שמהיבואנית קרסו מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי הוא אינו מתוכנן להגיע אלינו. רוסיה, ברזיל ומדינות המפרץ תזכנה לקבלו רק ב-2011.

דאצ'יה דאסטר. אתר יצרן
דאצ'יה דאסטר/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully