וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל עוצרת 2009

ירון אדרי

9.12.2009 / 9:15

חודש אחרי 'יום המחוייבות הלאומי לתאונות דרכים', תציין היום גם עמותת 'אור ירוק' יום זיכרון משלה אותו היא מקדישה להרוגים

עמותת 'אור ירוק' תציין היום (רביעי, ה-9 לדצמבר) את 'ישראל עוצרת', יום זיכרון להרוגי תאונות הדרכים. בעמותה מציינים כי יום זה נועד למטרות חשבון נוסף, כדי שכל אחד מאיתנו יחשוב מה הוא יוכל לתרום למלחמה בקטל בדרכים. במהלך היום תערוך העמותה עצרות זיכרון, פעילויות והרצאות בנושא תאונות דרכים בשיתוף עם רשת התיכונים 'עמל' ועשרה קמפוסים של אוניברסיטאות ומכללות.

יום הזכרון שמבקשת 'אור ירוק' לציין היום מתווסף לימים אחרים בעלי משמעות דומה. לפני חודש בדיוק צויין 'יום המחוייבות הלאומי לתאונות דרכים', שהוא יום ממלכתי שנקבע על ידי הממשלה במטרה להעלות את המודעות לקטל בדרכים בקרב הציבור. מי שמובילה את יום המחוייבות היא הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשיתוף צה"ל, פורום פ.ע.ו.ל.ה וגופים התנדבותיים נוספים. פורום פ.ע.ו.ל.ה מציין גם את 'יום ללא תאונות' אשר מתקיים מידי שנה ב-24 ליולי תחת הסיסמה "בטיחות בדרכים – 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע". אולם, למרות החשיבות הגדולה של ימים אלה, היה ראוי יותר כי כל הגופים יתאחדו ליום זכרון אחד בשנה ולא ינסו לנכס אותו לעצמם.

מאז תחילת 2009 נהרגו בתאונות דרכים ברחבי ישראל 329 בני אדם לעומת 405 בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 19 אחוזים. מדובר על ירידה משמעותית לעומת 2008 שהסתיימה עם 449 הרוגים. "השנה כולנו הצלחנו להפחית את מספר ההרוגים ולהציל את חייהם של כ-100 אנשים ביחס לשנה שעברה", כך מציינים בעמותה תוך התייחסות ל'מספר המוות', נתון אותו קבוע על 375 הרוגים כרף עליון לקטל בדרכים ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully