וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן רוכש נתח מסוזוקי

9.12.2009 / 11:37

20 אחוזים ממניות יצרנית הרכב היפנית יוחזקו על ידי הקונצרן הגרמני. מנכ"ל פולקסווגן: "ביחד נמצה את האפשרויות ונתרחב"

סבב דיווחים שהחלו כשמועה הפכו היום (רביעי) למציאות. קונצרן פולקסווגן רכש נתח של 20 אחוזים ממניותיה של יצרנית הרכב היפנית הרביעית בגדולה ביפן, סוזוקי. הסכום מוערך בכ-2.5 מיליארד דולרים והודעה רשמית על כך צפויה להתפרסם בהמשך היום מפי מנכ"ל פולקסווגן מרטין ווינטרקון ועמיתו היפני אוסאמו סוזוקי. השניים יפרטו על מסגרת העסקה בין שתי החברות.

הודעה זו שוללת את הצהרותיו של נשיא סוזוקי עליהם דיווחנו כאן לפני כחודש ימים בלבד מתערוכת פרנקפורט, בה טען כי אין בסיס לטענות פולקסווגן על אפשרות לשיתוף פעולה. התאגיד הגרמני הביע עניין רב בסוזוקי לאורך השנה כולה, תוך מחשבה שניתן יהיה להשתמש בידע העשיר שלה בהרכבת מכוניות קטנות לשווקים מערביים ובפרט למדינות מתפתחות כמו הודו, בה תופסת סוזוקי חלק נכבד מהשוק. וויטנרקון הצהיר כי קונצרן פולקסווגן שואף לצרף לשורותיו שני מותגים נוספים בשנה הקרובה, שיתווספו לעשר הקיימים. המותג העשירי של הקונצרן הוא פורשה שאמש הצטרף רשמית לאחר העברת 49.9 אחוזים לפולקסווגן תמורת 3.9 מיליארד יורו. אולם, נכון לרגע זה לא נראה כי סוזוקי תסכים לאבד עצמאותה.

משיתוף הפעולה הגרמני-יפני תרוויח סוזוקי בעיקר מכלולים טכנולוגים, כמו למשל תמסורות רובוטיות בהן היא טרם השתמשה ומנועי טורבו קטני נפח בהספקים גבוהים. בנוסף, היא חוזרת במהלך זה לשתף פעולה עם תאגיד רכב בסדר גודל גלובלי, מאז התנתקה מ-ג'נרל מוטורס בשנת 2006 לאחר 25 שנים יחד.

מנכ"ל פולקסווגן מקווה שהרומן הגרמני-יפני יצמיח הרבה מאוד הישגים. "שתיים מחברות הרכב המובילות בעולם תאחדנה כוחות ותשאפנה לעמוד בכל האתגרים בעתיד", כך מסר לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. בשבועות הקרובים נדע יותר מה בקנה ואיך סוזוקי מתכוונת ליישם בעתיד את היסודות של פולקסווגן בכלי-הרכב העולמיים וכמובן, איך ישפיע המהלך על הדגמים העתידיים של שתי החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully