וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הכי כיף לקנות יגואר

10.12.2009 / 9:12

סקר שביעות רצון הלקוח השנתי של JD פאוור שוב מכתיר את מותג הפרימיום הבריטי בראש. במקום האחרון מיצובישי

מה יותר כיף לקנות? יגואר חדשה, אולי אודי, מה לגבי אינפיניטי? על פי 'JD פאוור', מכון הסקרים המוערך, הלקוחות האמריקניים הכתירו בפעם השנייה את יגואר במקום הראשון במדרג ה-SSI, שביעות הרצון מתהליך הרכישה. ה-SSI מפרק את הקנייה לחמישה היבטים – מתקני הדילרים (סוכנות), יחסי אנוש, משך זמן הטיפול בניירת, מסירת המכונית וכמובן העלות.

במבט רחב על השוק נראה כי בשנה האחרונה מרבית היצרניות שדרגו את היחס כלפי הלקוח. JD פאוור דגם 48 אלף רכישות שנערכו בין מאי ליוני השנה ונעזר בשיטת דירוג של 1,000 נקודות מקסימום, כדי להבחין בשינויים. ב-2009 קפץ הציון ב-11 אחוזים בממוצע לעומת אשתקד והתייצב על 836 נקודות. כלומר חל שיפור, אם כי נבע מכוח התנודות לאור המצב הכלכלי שדורש מאנשי השיווק חנופה מוגזמת להשיג את מבוקשם.

במקביל לסקר מנהלים בוחני JD פאוור מחקר כדי לוודא מה מתחולל בזמן המיתון ומה משפיע על בחירת הנהגים. מתוך הנתונים מתברר כי אחד מתוך חמישה אנשים עוזב את הסוכנות ללא עסקה חתומה. הסיבות לכך מגוונות אבל עושה רושם שמתקבלת תחושה אצל הלקוחות ש"מורחים" אותם בכל מיני משפטים יפים, אפשרויות מימון בלתי-ראויות וטקטיקות מביכות. "סוכני המכירות חייבים להבין שצריך לנהל דו-שיח עם הלקוח בצורה פחות להוטה. אחרת הוא קולט שמנסים למכור בכל מחיר ופשוט בורח מהמקום", כך החוקר הראשי.

יגואר בראש, מיצובישי בתחתית

JD פאוור מצא כי מתוך 38 מותגים, 29 ביצעו לפחות שינוי אחד לטובה. במקום הראשון בפעם השנייה ברציפות בסגמנט הסלון ניצבת יגואר, בבעלותה של טאטא ההודית. יגואר בלטה בכל הסעיפים הנבחנים לרבות בעניין היחס הבין-אישי וזירוז עבודת הניירת. הלקוחות מספרים כי הניהול מול יגואר קל מאוד וצוות המכירה נאות לעזור להם בכל נושא אפשרי ללא הפגנת קוצר-רוח. נראה מה יקרה עם ה-XJ החדשה.

מקום אחד תחתיה בפער של חמש נקודות מופיעה קדילאק האמריקנית, שאיכשהו שרדה את המשבר בג'נרל מוטורס ומצליחה להתחבב על הלקוחות. גם במקרה זה השיגה את מרבית השבחים על יחס אישי ועבודת ניירת מהירה מאוד. לקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה נמצאת מעט אחריה יחד עם מרצדס. החטיבה היוקרתית של טויוטה והגרמניה לא הרשימו במיוחד באף אחד מחמשת הסעיפים. לנד רובר סוגרת את החמישייה הראשונה כאשר במקומות האחרונים אפשר למצוא את אינפינטי (845), וולוו (842) ואודי (828).

בקרב המותגים העממיים מתבהרת תמונה קצת משונה ביחס לתנועות בשווקים. בראש הטבלה דורגה מרקיורי עם 867 נק'. אחריה סמארט עם 865 נק', במקום השלישי ביואיק ופונטיאק בניקוד זהה של 864 נק' ובמקום החמישי שברולט לה 863 נק'. במקום השישי מופיעה מיני שמתכבדת השנה בתואר "המשתפרת הגדולה". ביחס לשנה שעברה זינק המותג הבריטי בכמעט 16 אחוזים אל 862 נק'.

מרכז הטבלה מדגיש כי הממוצע העממי הוא 832 נק'. במקום זה ניצבת הונדה כשמתחתיה פולקסווגן עם 828 נק', מותג סיון (SCION) של טויוטה במקום השלישי וקיה במקום הרביעי עם 823 נק' כמו גם טויוטה. קרייזלר המתאוששת עדיין מדשדשת בתחתית עם 822 נק' בתקווה לשיפור בשנה הבאה לאחר המיזוג עם פיאט. הקוריאנית השנייה והחברה האם של קיה, יונדאי, מסתפקת הפעם רק במקום ה-20 לפני ניסאן ומאזדה. שתי החטיבות של קרייזלר – דודג' וג'יפ חולקות ביניהן 805 נק' ובמקום האחרון כאמור מיצובישי בציון של 778 נק'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully