וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E קלאס מקבלת הנעה כפולה

9.12.2009 / 13:45

מרצדס תציע את מכונית הסלון שלה גם עם אופציה למערכת הנעה כפולה 4 מאטיק. תתייצב היישר מול ה-A6 קוואטרו של אודי

לא חלף הרבה זמן מאז הושקה ה-E קלאס החדשה ומרצדס ממשיכה לאותת ששנת 2010 תהווה פרק מבחן חשוב לסדרה עם הצגת גרסת ההנעה הכפולה. מדובר במערכת ה-'4 מאטיק' המשמשת את ה-ML ואשר תשרת את ה-E קלאס הן במרכב סדאן והן בסטיישן.

מערכת ה-4 מאטיק פועלת באופן רציף וקבוע בהתאם לתנאי הדרך כאשר חלוקת הכוח היא ביחס של 45:55 בין הסרן האחורי לקדמי בהתאמה. כמו כן, משלבת המערכת דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה המתרגם את העוצמה לכביש בהזנה אופטימלית ללא איבוד אנרגיה בדרך למטה. כאשר תנאי הכביש משתנים או כאשר הנהג דורש מהרכב קצת יותר, עד 70 אחוזים מהכוח מועבר לחלק הקדמי או האחורי על פי הצורך כאשר מערכת בקרת היציבות משפיעה על כך אף היא. ההשפעה על צריכת הדלק על פי מרצדס היא תוספת של בין 0.2 ל-0.6 ל' ל-100 ק"מ בממוצע, תלוי בגרסת המנוע.

סביר שבגרסה זו, ה-E קלאס תהפוך לבטוחה בהיצע הנוכחי ובעיקר בתנאי כביש חלקים. יחד עם סוללת בטיחות עמוסת מערכות שכבר נכללות בתפריט וכן כריות אוויר רבות, מרצדס לא משאירה שום סיכוי שבמקרה תאונה הנהג ישאר חסר אמצעים והגנה. תוספת חשובה שתוטמע ב-E קלאס 4 מאטיק היא מערכת מתלים אדפטיבית DSC (סימול ל-Direct Control Suspension), המתאימה עצמה לתנאי הדרך ואופי הנהיגה בין רכות נוחה לקשיחות ספורטיבית.

פרט לתוספת מערכת ההנעה הכפולה, ה-E קלאס תשאר כפי שהיא בהיבט החיצוני והפנימי וכן ברמות האבזור הסטנדרטיות והאופציות בתשלום. היא תתאים בעיקר למדינות בהן החורף נמשך יותר מיומיים והקור צונח אל מתחת לאפס, אך לא נתפלא אם היא תגיע גם אלינו. גם היבואנית לישראל חברת כלמוביל מאשרת זאת - "המערכת תגיע לישראל על פי דרישות הלקוחות". תוספת המחיר עומדת על 25 אלף שקלים.

מרצדס E קלאס הנעה כפולה (4 מאטיק). אתר יצרן
מרצדס E קלאס הנעה כפולה (4 מאטיק)/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully