וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא הגיל, זה המחיר

9.12.2009 / 16:04

מחקר שנערך באוסטרליה טוען כי כלי רכב זולים ולא בטיחותיים הם שאחראים לריבוי תאונות הדרכים בקרב צעירים

נהגים צעירים נפגעים בתאונות דרכים בגלל מכוניות זולות ולא בטיחותיות, כך לטענת מחקר שערך מכון התעבורה באוניברסיטת מונאש שבאוסטרליה (MURAC) אשר ביקש לבדוק את מעורבותם של נהגים בגילאי 17 עד 25 בתאונות. מסגרת המחקר הקיפה למעלה מ-250 אלף תאונות שארעו באוסטרליה ובניו-זילנד בין השנים 2001 ל-2005 בניסיון למצוא קשר ישיר בין סוג האוכלוסיה לבין דגמי המכוניות. ממסקנות המחקר עולה כי צעירים חשופים לפגיעות קשות בתאונות דרכים בשיעור הגבוה ב-11 אחוזים בגלל בחירה בכלי-רכב לא בטיחותיים בעליל. האמנם זו אשמתם?

הדגם הפופולרי ביותר בין האוכלוסיה הגברית הצעירה הוא הולדן קומודור (מבוסס על אופל אומגה) שבשקלול מספר פרמטרים שנערכו לו על ידי ארגוני בטיחות שונים קיבל שני כוכבי בטיחות בלבד. שני הדגמים הפופולריים ביותר בקרב נשים הם יונדאי אקסנט (אקסל באוסטרליה) ופורד לייסר שיוצרה בין השנים 1982 ל-1988 וחולקת מכללים עם אסקורט ומאזדה 323, אשר זכו לכוכב אחד בלבד.

ד"ר ניוסטד העומדת בראש המחקר טוענת שהצעירים רוכשים מכוניות בהתאם לתקציב, אך יש חלופות בטיחותית יותר. "הממצאים מדאיגים", היא אומרת. "במהלך שנת 2008 נהרגו בכבישים אוסטרלים 181 נהגים צעירים. המכוניות בהן עושים שימוש מסוכנות מאוד ומעלות את הסיכון להפגע בצורה קטלנית". בעניין המגדרי הוסיפה כי "נשים נוטות ללכת על מודלים קטנים וישנים. בחירה מסוכנת במיוחד".

מבין סדרת הדגמים המשומשים שנבחנו ולא רק עבור צעירים, פיג'ו 307, סאאב 9-3 ופורד פוקוס הפגינו רמת בטיחות מעל הממוצע. "אם אנחנו רוצים לחולל שינוי של ממש כדי להגן על הנהגים הצעירים, צריך להפיק מהמחקר הזה את המקסימום", מציינת ניוסטד. המסקנה שלה אכן ראויה להתייחסות, אלא שמדובר במצב נתון בכל העולם – הכנסתם החודשית של צעירים בגילאי 17 עד 25 אינה מאפשרת לקנות מכונית בטוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully