וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקסדה שתקרר את המוח

10.12.2009 / 11:54

יצרנית קסדות בריטית פיתחה קסדה חדשה שתמנע את התחממות המוח לאחר תאונה ואת הסכנות הנלוות לכך

אתר יצרן

(צילום ועריכה: יצרן)

חבישת קסדה הפכה כבר מזמן לחובה כתובה ולא כתובה בעת רכיבה על אופנועים ברוב חלקי העולם. בשנים האחרונות, גם מבחני עמידות ובדיקות הגנה לקסדות נערכים מתוך המטרה לשכנע רוכבים לחבוש קסדות בטיחותיות יותר, כדי להגדיל את סיכוייהם לשרוד בתאונות קשות.

אולם, על פי מחקרים רפואיים שערכה החברה הבריטית 'ThermaHelm', כ-80 אחוזים מהרוגי תאונות האופנועים סבלו מפגיעת ראש קשה ונזקים שהתעוררו לאחריה, גם כאשר חבשו קסדות איכותיות מאוד. המחקרים העלו ממצאים שהצביעו על בעיה בטמפרטורה השוררת בתוך הקסדה לאחר תאונה.

כל הקסדות בנויות משכבה פנימית עבה של קצף כולא אוויר, משום שהוא נמצא כסופג אנרגיה מצוין. אולם, לקצף זה תכונות נוספות כמו שמירה על טמפרטורה ואותו תוכלו למצוא גם ב'קלקר' וגם בדפנות מקררים ומזגנים וכאן בדיוק מכשלתו שכן בזמן תאונה, הוא מתפקד כמו תנור והטמפרטורה בתוך הקסדה עלולה להגיע לכדי 47 מעלות משום שהוא אינו מאפשר לחום לצאת לאוויר החופשי. התחממות זו עלולה להיות קטלנית משום שהיא גורמת להתרחבות המוח עד כדי פגיעה בגולגולת וכן עלולה לגרום לבעיות באספקת חמצן למוח.

בדיוק למקרים לא נעימים מסוג זה, מכוונת החברה הבריטית את הפיתוח החדש שלה – טכנולוגיה המסוגלת לווסת את הטמפרטורה סביב המוח לאחר תאונה או חבטה קשה. הקירור מושג על ידי הוספת שתי שכבות, האחת של מים והשניה של חנקת אמוניום בתאים נפרדים, כך שבזמן תאונה, כתוצאה מהפעלת לחץ על הקסדה, יתערבבו השניים וישמרו על טמפרטורה של 37 מעלות בתוך הקסדה.

'ThermaHelm' יתחילו בקרוב בשיווק קסדות חדשות מתוצרתם (עשויות מסיבי פחמן לטובת חוזק ומשקל נמוך) כשהן מכילות את טכנולוגיית הקירור החדשה. אולם, בימים אלה מפתחת החברה גם את היכולת להתקין את שכבות הקירור החדשות גם בקסדות הקיימות, כאשר הערכות המחיר עומדות כעת על תוספת של 250 דולרים לעומת קסדה ללא טכנולוגיית הקירור.

עוד פרטים אודות הטכנולוגיה, כולל האפרות להקדים ולהירשם לרכישת הקסדה החדשה, תוכלו למצוא בקישור המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully