וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: העתיד נמצא באלקטרוניקה וילדים

ירון אדרי

11.12.2009 / 10:27

פורמולה 1: הנהגים קבעו שסנה הגדול מכולם; WRC: העתיד נמצא באלקטרוניקה וילדים; נאסקאר: פטריק מצטרפת; WTCC: ב.מ.וו מקצצת

פורמולה 1: סנה הגדול מכולם

כך נקבע במשאל מיוחד שערך מגזין 'אוטוספורט'. מה שהופך את הקביעה למיוחדת היא העובדה שכל 217 הנשאלים הם נהגי פורמולה 1 מהעבר והווה. סנה שנהרג בגרנד פרי של סאן-מרינו ב-1994, הוכתר שלוש פעמים לאלוף העולם ולזכותו 41 נצחונות. מיכאל שומאכר שמחזיק כמעט בכל שיא אפשרי כולל שבע אליפויות, 91 נצחונות ועוד, דורג שני וחואן מנואל פאנחיו הארגנטיני שלזכותו חמש אליפויות דורג שלישי. את החמישייה הראשונה סוגרים אלאן פרוסט וג'ים קלארק.

מבין הנהגים הפעילים, פרננדו אלונסו מדורג גבוה מכולם במקום התשיעי כשלואיס המילטון במקום ה-17 וקימי רייקונן 22. מי שמפתיע הוא סבסטיאן ווטל שנכנס לרשימה (26) אחרי שתי עונות וקצת בסבב. ואיפה האלוף המכהן? ג'נסון באטון במקום ה-30. את יתר התוצאות תוכלו למצוא בקישור המצורף וכמו כן, לנצל ההזדמנות כדי להכיר את פועלם של הנהגים הגדולים בהיסטוריה של הסבב.

פורמולה 1: האיחוד הבינלאומי

אולי זה המאבק העיקש שהיה בשנה האחרונה מול ה-FIA והרצון להפגין גוף חזק ומאוחד ואולי עוד דרך לחסוך מזומנים. בפגישה שנערכה אמש (חמישי) בין ראשי הקבוצות בשבתם כאיגוד FOTA במסגרת שהותם בכנס 'פורום עסקי הספורט המוטורי' במונקו, הועלתה ההצעה כי חשיפת כל מכוניות 2010 תיעשה באירוע משותף שיערך לקראת סוף חודש ינואר בוולנסיה ספרד. זאת במקום החשיפות הנפרדות אותן ערכו עד היום הקבוצות, כל אחת במקום אחר ובתאריך בו בחרה.

הבחירה בוולנסיה אינה באה סתם כך. בסוף ינואר תתייצבנה הקבוצות כולן במסלול הסמוך לעיר הספרדית (לא מסלול הרחובות המשמש את הסבב) לתחילת האימונים הרשמיים שלפני מירוץ פתיחת העונה שנקבע ל-14 במרץ בבחריין. המצאותן באתר אחד תחסוך להן סכומי כסף רבים וכמו כן תעזור ליחסי הציבור שהרי זו המטרה העיקרית.

ואם כבר נגענו בציבור, הקשר עימו צריך לעבור שדרוג כפי שעלה מכיוונים נוספים במהלך הכנס. מנכ"ל קבוצת מרצדס ניק פריי ועמיתיו לספורט רוצים לראות ב-2010 חיבור טוב יותר לקהל בעולם תוך ניצול מרבי של יתרונות האינטרנט. נציגי המסלולים הוסיפו כי יש להעניק שואו לקהל מעבר למירוצים עצמם. "אנחנו אירוע בידור שצריך להתמודד עם אירועי בידור אחרים", אומר נציג נורבורגרינג (גרמניה) שמציע להוסיף גם אטרקציות שמעבר למכוניות המתגוששות במסלול. עמיתו מספאנג (מלזיה) הציע לקיים הופעות רוק ופעילויות לכל המשפחה. הנה, גם הם מודים שהפורמולה 1 משעמם.

עוד בעניין ה-FOTA, אמש בחרו חברי האיגוד במנהל קבוצת מקלארן מרטין וויטמארש כיו"ר החדש לשנה הקרובה, במקומו של לוקה די מונטזמולו מפרארי שמסיים את תפקידו.

פורמולה 1: שיטת ניקוד חדשה ל-2010

אחרי שלא הצליחו להציע שיטת ניקוד חדשה ב-2009 אשר תתמרץ יותר את המנצח, מארגני הסבב הציעו אמש שיטה חדשה. זו תאפשר לעשרה משתתפים לצבור נקודות בכל מירוץ במקום שמונה כיום וזאת גם לאור גידול הגריד מ-20 ל-26 נהגים. השיטה מציעה 25 נקודות למנצח, 20 למקום שני, 15 לשלישי ו-10 לרביעי. יתר הניקוד יהיה 8, 6, 5, 3, 2, 1.

השיטה החדשה שכבר הוצגה בפני יו"ר ה-FIA ז'אן טוד, דרושה כעת את אישור ועדת המירוצים של ההאחדות ונראה כי היא אכן תיכנס לשימוש כבר במירוץ הקרוב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

פורמולה 1: רנו לאן?

הפרישה של ב.מ.וו מהסבב ולאחריה טויוטה, מייד העלתה את השאלה שבכותרת. היצרנית מצרפת טרם אמרה את דברה אולם נראה כי היא אכן בדרך החוצה כפי שמסרו מקורות בכירים בקבוצה ל-BBC. על פי הפרסום תמכור רנו את הקבוצה לגוף ששמו לא פורסם, אך תמשיך להחזיק בחלק קטן ממניותיה. שמה של הקבוצה לא ישונה, לפחות לא ב-2010.

בשבוע האחרון חשף הבוס של הסבב ברני אקלסטון כי ישנם ארבעה גופים המעוניינים ברכישת הקבוצה. הראשון הוא דיוויד ריצ'ארדס, הבעלים של חברת 'פרודרייב' ויצרנית המכוניות אסטון מרטין שלא הצליח להשיג לעצמו מקום על הגריד לעונה הקרובה. הבריטי שואף להיכנס כעת דרך "הדלת האחורית" יחד עם קרייג פולוק עימו הקים בשעתו את קבוצת באר.

איש עסקים נוסף בשם ז'רארד לופז אישר כי גם הוא מתעניין בקבוצה. במסגרת עסקיו, לופז מעורב בחברת 'גראוויטי' המארגנת אירועי ספורט מוטורי וכמו כן בעלת סוכנות ייצוג לנהגי מירוץ צעירים. אחד כזה הוא הו פין טונג הסיני שרק בשבוע שעבר נבחן על ידי אותה רנו בחרז. עוד הצהיר לופז כי לא ינתק את הקבוצה מהיצרנית ואף ימשיך לכנותה רנו מה שרומז כי אולי הוא הרוכש המסתורי. שני המתעניינים הנוספים נותרו חסויים.

פורמולה 1: סילברסטון לעוד 17 שנים

החוזה של הסבב עם מסלול סילברסטון כמארח הגרנד פרי הבריטי הסתיים ב-2009 וחוזה חדש אמור היה להיחתם עם מסלול דונינגטון. אלא שהבטחות מפי היזם סיימון ג'ילט היו לא מעט אך בפועל, לא נמצא המימון התקציבי. אחרי ארכות רבות שניתנו לג'ילט, החליט אקלסטון שמספיק וסילברסטון ימשיך לארח את הסבב ב-17 שנים הבאות.

מייד לאחר פרסום הודעה, החלה רכישה מואצת של כרטיסים למירוץ שיערך ב-11 ליולי שתוך 24 שעות הסתכמו למעל למיליון פאונדים. חשוב לציין כי סבב מירוצי האופנועים הבכיר מוטו GP יחל להתחרות גם הוא השנה בסילברסטון כך שצד ההכנסות במאזן החשבונאי יהיה ב-2010 צפוי להיות גבוה מאוד. אולם, בצד ההוצאות ישקיעו הבעלים כארבעים מיליון פאונד בשינוי תוואי המסלול לטובת המוטו GP וכעת ממתינים לאישור התוואי החדש גם לפורמולה 1.

ומה על דונינגטון? המסלול שאיבד את האירועים החשובים ביותר שלו ייאלץ למצוא משיקע קצת יותר אמין מג'ילט כשעל הפרק ישנם שלושה גופים.

פורמולה 1: מי, איפה?

מידי יום ממשיכות השמועות לחגוג לגבי מי מהנהגים ינהג באיזו קבוצה. בין השמועות ישנן גם הודעות רשמיות ועל כך ברשימה הבאה:

מרצדס - מיכאל שומאכר כן או לא? ידיעות כאלה ממשיכות להסתובב בעולם. הצדדים מצידם לא מאשרים ולא מכחישים ורק נהנים מהפרסום. שמות אחרים הם ניק היידפלד ורוברט קוביצה במידה ורנו תפרוש. פרט מעניין שנחשף הוא כי מרצדס רצתה את קימי רייקונן, אך זה כבר היה מאוחר מידי, לאחר שהפיני התחייב כבר לראלי.

רד בול - אמנם הקבוצה סגורה לעונה הבאה, אך למקרה הצורך (ואולי לקבוצת הבת טורו רוסו שטרם אישרה סופית את חיימה אלגוארסוארי) יש את דניאל ריקיארדו. האוסטרלי, אלוף הפורמולה 3 של בריטניה, קבע את הזמן הטוב ביותר במהלך המבחנים בחרז מקדים את פול די רסטה מפורס אינדיה ב-1.318 שנית.

רנו - אם הקבוצה תישאר, לוקאס די גראסי ינהג ככל הנראה לצידו של קוביצה. אם היא ירכוש אותה לופז יתכן והסיני טונג, אם פרודרייב אז שמו של ז'אק ווילינייב עלה.

סאובר - אנטוני דווידסון, ג'יאנקרלו פיסיקלה, הייקי קובליינן, ויטלי פטרוב, יארנו טרולי, כריסטיאן קלין, ניק היידפלד, פדרו דה לה רוסה, קאמוי קובייאשי. כל השמות הנ"ל נקשרו עם ממשיכת דרכה של ב.מ.וו. סאובר מצידו רוצה נהג אחד מנוסה ואחד חדש כשהשם החם ביותר הוא פיסיקלה.

לוטוס - בשבוע הבא תגלה הקבוצה המלזית מי יהיו שני נהגיה. בינתיים מקווה הבוס טוני פרננדז להביא את טרולי והוא מכחיש שמועות על ווילינייב. שמות נוספים שנקשרו עם לוטוס הם דה לה רוסה, טאקומה סאטו, קובייאשי והמלזי הצעיר פיירוז פאוזי. מי שבטוח יהיה בפנים הוא אלכס יונג המלזי שנהג בעבר במינארדי, אלא שזה ישמש רק על תקן מנהל תוכנית הכשרונות הצעירים.

קאמפוס - נלסיניו פיקה ונהג ה-GP2 אלווארו פרנטה נרמזו כפוטנציאל לקבוצת קאמפוס לצידו של ברונו סנה שמקומו הובטח. כולם אגב, ברזילאים.

מאנור/וירג'ין - טימו גלוק ינהג בקבוצה החדשה ולצידו די גראסי או פטרוב או פאסטור מלדונאדו, או נהג ה-A1GP אדם קארול. לא נתפלא אם אף אחד מהם לא יהיה שם בסוף.

WRC: עתיד אלקטרוני

כמו בפורמולה 1, גם באליפות העולם בראלי יודעים כי העתיד נמצא במדיה הדיגיטלית. בפורום העסקים במונקו חשפו מארגני הסבב כי בעתיד יוכל הקהל לצפות דרך האינטרנט במצלמות און ליין מתוך המכוניות ומהסרוויס פארק אך לא רק. עוד בתכנון צילומי טלוויזיה תלת ממדיים בהפרדה גבוהה אך זה רק בעוד כמה שנים. מי שירצה להרגיש קצת יותר את האקשן, יוכל לרכוש בספטבר הקרוב את משחק הווידאו שבעתיד יאפשר לנהוג באותם הסטייג'ים בהם עובר בדיוק סבסטיאן לואב, לייב. בקיצור, שוב מדברים על אינטראקציה צמודה עם הקהל.

דבר נוסף אתו מנסים בסבב ליזום הוא תהליך התקדמות וקרקע מקצועית יותר לנהגים. כמו הקארטינג במירוצי המסלול, גם כאן שואפים להציג רכב ייעודי בו יוכלו לנהוג כבר מגיל שבע. רכבי באגי יותאמו לגילאים מתקדמים יותר ובשלב הבא קטגוריית קאפ בה ישנו יצרן אחד ותמיכה מלאה בנהגים. עוד בתכנון קיום אליפויות ארציות ואזוריות מהן יגיעו הנהגים הטובים אל הסבב העולמי. המטרה היא 100 מתחרים בכל אירוע שכזה, שליש מהם בקטגוריית ה-WRC הבכירה. כנראה שייקח קצת זמן עד שהתוכנית תצא לפועל, אך שינוי מבורך שייכנס כבר בשנה הבאה היא קטגוריית מכוניות קלאסיות שתצטרף לסבב העולמי.

נאסקאר: דניקה פטריק מצטרפת

נהגת המירוץ האמריקנית דניקה פטריק מצטרפת לנאסקאר. פטריק תנהג בסבב המשנה 'ניישנווייד' ב-2010 יחד עם קבוצת 'JR מוטורספורט' (שברולט) השייכת לנהג דייל ארנהארדט ג'וניור ולריק הנדריק. ההודעה מגיעה שבוע אחרי שפטריק האריכה את החוזה שלה בקבוצת אנדרטי בסבב ה-IRL לשלוש השנים הבאות, מה שיאפשר לה לנהוג בשני סבבי המירוצים השונים באופיים. אולם, נכון לרגע זה הנאסקאר בעדיפות שנייה כך שהיא לא תתחרה בכל המירוצים.

את 2010 תתחיל פטריק ב-13 בפברואר עם המירוץ הראשון לעונה של סבב הניישנווייד שייערך בדייטונה. היא תשתתף בשני מירוצים נוספים לפני המירוץ הראשון של עונת ה-IRL ב-14 למרץ בברזיל. סבב ה-IRL יסתיים ב-2 לאוקטובר מה שישאיר לה עוד שישה מירוצי נאסקאר לפני צאתה לחופשה. בסה"כ תשתתף פטריק בכשליש מ-35 מירוצי הנאסקאר לעונה.

WTCC: ב.מ.וו מקצצת גם כאן

עם פרישתה מהפורמולה 1, הצהירה ב.מ.וו כי תצמצם פעילותה גם בסבבי מירוצים נוספים. השבוע אישרה זאת הקבוצה שחרצה את גורלן של קבוצות הלוויין שלה ב-WTCC. החל מ-2010, תריץ ב.מ.וו שתי מכוניות בלבד במקום חמש בהן ינהגו אנדי פריאו ואוגוסטו פראפוס. ב.מ.וו מקצצת למעשה את התמיכה בקבוצות הבת שפעילותן נעשתה על בסיס הלאום.

מנגד, צפויה היצרנית לאשר כי תגביר את השתתפותה בסבב מירוצי הסיבולת של סדרת לה-מאן ואף תתחרה במירוץ 24 השעות המסורתי בחודש יוני כמו גם המירוצים של ספא ונורבורגרינג. את הקבוצה תריץ סדנת שניצר שעוזבת את ה-WTCC, כשהמכונית היא M3 שתתמודד בקטגוריית ה-GT2 וכרגע ממתינה לאישורי התקינה מהמארגנים. אותה מכונית תרוץ גם בסדרת לה-מאן האמריקנית על ידי קבוצת 'ראהל-לטרמן'. עוד תציע ב.מ.וו ללקוחות פרטיים את ה-Z4 שתותאם לקטגוריית ה-GT3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully