וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאאב עוברת לידי הסינים

ירון אדרי

14.12.2009 / 11:54

רשמית: בייג'ינג אוטומטיוב (BAIC) תרכוש מידי ג'נרל מוטורס חלקים מנכסיה של היצרנית השוודית. ספייקר תזכה לפירורים?

לפחות חלק מנכסי סאאב ימכרו לבייג'ינג אוטומוטיב (BAIC), כך עולה מהודעה רשמית שמפרסם היום (שני) קונצרן ג'נרל מוטורס. בשבועות האחרונים הגדילה היצרנית הסינית את רצונה במותג השוודי, אולם הצהירה כי מה שמעניין אותה אלו בעיקר הטכנולוגיות ולא המותג עצמו. כעת מתברר כי העסקה כוללת את זכויות הייצור לדגמים הוותיקים 9-3 ו-9-5 וכן יחידות כוח ותמסורות הייחודייות לסאאב.

למרות ההסכם שהיקפו הכספי לא נמסר, יתכן שהמותג סאאב וכן זכויות הייצור ל-9-5 החדשה ששיווקה נקבע לאפריל, ישארו בידי GM לפחות עד לסוף השנה כאשר בזמן זה ינסה הקונצרן למצוא לו רוכש. אם זה לא יקרה, ישנה סבירות גבוהה להמתת המותג, כפי שנעשה עם פונטיאק וסאטורן.

פרט ל-BAIC, גם יצרנית הרכב ההולנדית ספייקר הביאה רצון לרכוש את המותג מידי GM. ספייקר המייצרת עשרות בודדות של מכוניות אקזוטיות מידי שנה, מחפשת להרחיב עסקיה בתחום הרכב עם דגם עממי יותר אותו תוכל לשווק בגיבוי בנק השקעות רוסי. נכון לרגע זה, כל שנותר על הפרק הן זכויות השם סאאב וכן ה-9-5 החדשה. הודעה רשמתי מטעם ספייקר טרם פורסמה.

אלא שגם עכשיו, לא נתפלא אם נשמע כי העסקה לא תמומש. רק לפני מספר שבועות התפוצצה עסקת מכירת סאאב ליצרנית מכוניות ה'על' השוודית קוניגסג וזאת לאחר שהחברות כבר הגיעו להסכם בינהן. חשוב לציין כי גם כאן היה ל-BAIC חלק כשותפה של קוניגסג. עוד בעניין שוודיה-סין, נזכיר את וולוו הנמצאת בידי פורד רוצה לרכוש ג'ילי.

השתלטות ג'נרל מוטורס על סאאב החלה ב-1990 עם רכישת מחצית ממניותיה ועשר שנים אחר כך רכש הקונצרן גם את המחצית השנייה. עשור אחרי, החיבור בין השתיים יסתיים כנראה באופן מוחלט בין אם המותג ימכר או יוכחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully