וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופה ספורטיבית לקיה?

15.12.2009 / 9:06

היצרנית הקוריאנית מאותת על קופה-רודסטר חמושה בהנעה אחורית ותכונות ניהוג מגובשות. תבוסס על ה-KEE קונספט

קיה מתכוונת לפרוץ בשנתיים הקרובות לסגמנט הספורטיבי העממי. על הצהרות אלו חתום המעצב הראשי שלה פיטר שרייר (שניצח על עיצוב הפורטה סדאן בין השאר), אשר חשף חלק מהדברים בראיון שהעניק למגזין הרכב הבריטי 'אוטוקאר'. שרייר מספר שקיה מביעה עניין רב בקבוצה זו, היות והיא מרגישה מיצוי מסוים בפלחים השגרתיים ובשאר הקבוצות המשפחתיות ולכן רוצה להרחיב את שורותיה. האמנם תהיה זו אבולוציה טבעית עבורה?

על מנת להקל על המעבר, עולה כי קיה תעשה שימוש בפלטפורמת הג'נסיס של החברה האם יונדאי, המבוססת על הנעה אחורית ומנוע קדמי. המטרה המרכזית תהיה להשתלב יחד עם סובארו וטויוטה בנישת הספורטיביות המודרניות בה הן משתפות פעולה כדי להגשים דגם נגיש שזכה לכינוי 'טויובארו', כאשר לכל אחת מהן נולד במקביל רכב עצמאי. יעד משני הוא קריאת תיגר על מכוניות רודסטר כגון ה-MX5, אם וכאשר תופיע גרסת קבריולה.

מסתמן כי שאר המכללים וכן העיצוב ילקחו מהקופה הרעיונית KEE, שהציגה קיה בתערוכת הרכב בפרנקפורט 2007. זוהי מכונית שמזכירה ויזואלית את האודי R8 (וניתן להבין זאת היות ושרייר ערק מפולקסווגן) ובחזיתה מאוכלס מנוע V6 המפיק כ-200 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שישה יחסי העברה. קופה קונספט נוספט של קיה היא ה'קופ' לה 290 כ"ס, אשר הוצגה בתערוכת ניו יורק 2008.

על ביצועים אתם יכולים לשער כאוות נפשכם, אך בהנחה שהיא תעמיד נתונים דומים לג'נסיס קופה, סביר שהיא תוכל להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות. יש ליפנים ממה לחשוש?

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully