וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד S מקס וגלקסי מתחדשים

ירון אדרי

15.12.2009 / 14:44

החטיבה האירופית של פורד מרעננת את המיניוואנים שלה. השינוי העיקרי נמצא תחת מכסה המנוע. אצלנו בחודש מאי

החטיבה האירופית של פורד תחשוף בעת ובעונה אחת את מתיחות הפנים למיניוואנים שלה, S מקס הקומפקטי ואחיו הגדול גלקסי. את המאורע שומרת פורד לתערוכת רכב פחות נחשבת מאלה המוכרות לנו, זו של בריסל שתיפתח ב-13 לינואר. בראש החידושים נמצא רענון למראה החיצוני אם כי לא גדול, שיפור באיכות החומרים בתא הנוסעים וכן הצגת יחידות כוח חדשות וחסכוניות יותר.

שני המיניוואנים יהיו הדגמים הראשונים של פורד באירופה שיעשו שימוש במנועי הבנזין ממשפחת 'אקו בוסט'. לאלה מגדש טורבו, הזרקה ישירה, תזמון משתנה לשסתומים ועוד כשהתוצאה היא כוח רב יותר בתמורה לצריכת דלק וזיהום מופחתים והכל מנפח קטן יותר. במקרה זה, מדובר במנוע 2.0 ל' המפיק 203 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-30.6 קג"מ הזמינים בין 1,750 ל-4,500 סל"ד. צריכת הדלק הממוצעת למנוע זה היא כ-14 ק"מ לליטר ב-S מקס כשפליטת ה-CO2 מתייצבת על 189 גק"מ, 19 אחוזים פחות ממנוע ה-2.3 ל' היוצא.

שינוי קל נרשם גם ביחידת הדיזל 2.0 ל' שמציעה כעת שלוש רמות הספק – 115 כ"ס, 140 כ"ס או 163 כ"ס. פרט לגרסה החלשה, תיבת ה'פאוורשיפט' כפולת המצמדים של פורד תוצע כאופציה בגרסאות הדיזל או כסטנדרט בגרסת הבנזין. את הרשימה תשלים תיבת שישה הילוכים ידנית.

בתחום העיצוב, שני הדגמים מקבלים חזית משודרגת הכוללת פגוש, גריל ומכסה מנוע חדשים. מאחור, זוכים השניים לשינוי קליל בדלת כמו גם תאורת לד ועיטורי כרום בגלקסי. כדי להתאים לקצב המתפתח של המיניוואנים על סוגיהם, פורד משדרגת את תא הנוסעים עם חומרי דיפון איכותיים יותר, צבעים חדשים ותאורת לד לשיפור התחושה. עוד נוספו בגרסאות המאובזרות גג פנורמי. את החבילה משלימה אופציה למערכת ניטור עבור שטחים מתים.

על ייצור ה-S מקס והגלקסי אמון מפעל פורד בבלגיה כשהשקה רשמית תיעשה שבועות מספר לאחר הצגתם בתערוכת בריסל. מהיבואנית לישראל 'דלק מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי הדגמים המחודשים יגיעו אלינו במהלך חודש מאי, עם רמות אבזור ומחירים שלא צפויים להשתנות.

פורד S מקס 2010. אתר יצרן
פורד S מקס 2010/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully